آخرین آمار منتشر شده نشان می‌دهد شمار موارد عفونت با ویروس جدید کرونا از ۲۷۶۶۰۰۰ مورد گذشته و شمار تلفات ناشی از آن هم به مرز ۱۹۵۰۰۰ مورد رسیده است.

Stockholm

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین پژوهشگران در دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا می‌گویند شمار افرادی که از ابتدای شیوع ویروس کرونا درگذشته‌اند به دست کم ۱۹۴۴۵۶ نفر و شمار موارد عفونت با ویروس به ۲۷۶۶۶۱۱ مورد رسیده است.

البته کارشنان می‌گویند میزان واقعی مبتلایان و تلفات پاندمی کووید-۱۹ باید بسیار بیشتر باشد که به علت کم‌شماری و تفاوت‌ها در سیاست‌های آزمایش کردن در کشورها است.

- بریتانیا روز جمعه ۵ اردیبهشت ۶۸۴ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا را در بیمارستان‌هایش گزارش کرد و به ای ترتیب شمار تلفات در این کشور به ۱۹۵۰۶ مورد رسید. همچنین بریتانیا ۵۳۸۶ مورد جدید ثابت‌شده عفونت را گزارش کرد و به این ترتیب شمار کل موارد عفونت در این کشور به ۱۴۳۴۶۴ مورد رسید.

- شمار موارد بهبودی در اسپانیا از موارد عفونت جدید بیشتر شد. مقامات در اسپانیا که دومین کشور در جهان از لحاظ شمار موارد ثابت‌شده بیماری است، اعلام کردند برای نخستین بار شمار موارد روزانه بهبودی از بیماری در این کشور از شمار موارد تازه بیماری بیشتر شده است.

اسپانیا روز جمعه ۲۷۹۶ مورد جدید ثابت شده عفونت گزارش داد، در حالیکه در همین روز شمار موارد بهبودیافته از بیماری به ۳۱۰۵ مورد رسید.

- ایتالیا قرنطینه را کاهش می‌دهد. روزنامه‌ها در ایتالیا گزارش می‌دهند که قرنطینه عمومی در این کشور، که طولانی‌ترین و سخت‌ترین قرنطینه در اروپا بوده است، در طول چهار هفته آینده به تدریج کاهش خواهد یافت. هنوز منابع رسمی این خبر را تایید نکرده‌اند.

- انستیتوی روبرت کخ آلمان هشدار می‌دهد که نباید محدودیت‌های اعمال شده در این کشور به علت شیوع کرونا بیشتر از این کاهش یابد. لارس شاد، معاون رئیس این انستیتو گفت وضعیت شکننده‌تر از آن است که اجازه کاهش بیشتر قرنطینه را داد. این هشدار پس از آن داده می‌شود که این هفته فروشگاه‌های کوچک در آلمان اجازه بازگشایی یافتند و برخی از دانش‌آموزان به مدرسه‌ها بازگشتند.

این مقام بهداشتی گفت آلمان فقط هنگامی باید کاهش بیشتری در محدودیت‌ها ایجاد کند که شمار موارد ثابت‌شده روزانه بیماری به چند صد نفر در روز برسد درحال حاضر شمار موارد روزانه تشخیص‌داده شده در آلمان بیش از ۲۰۰۰ مورد است.

- سوئد بیشترین شمار موارد جدید را گزارش می‌کند. سوئد ۸۱۲ مورد جدید ثابت‌شده عفونت ویروس کرونا را در روز جمعه گزارش کرد که بیشترین میزان گزارش شده در این کشور از آغاز شیوع این ویروس است. شمار کلی عفونت‌ها در این کشور اکنون به ۱۷۵۶۷ مورد رسیده است. سوئد همچنین ۱۳۱ مورد جدید مرگ گزارش کرد و به این ترتیب شمار تلفات کووید-۱۹ در این کشور به دست کم ۲۱۵۲ مورد رسید.

- شمار مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا روز جمعه از ۵۰۰۰۰ مورد گذشت. شمار مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا که در رده اول از لحاظ تلفات و شمار بیماری‌ها در جهان قرار دارد،  با دو برابر شدن در طول ۱۰ روز به ۵۰۳۶۰ مورد رسید. شمار موارد عفونت در آمریکا نیز در روز جمعه به ۸۸۳۸۲۶ مورد افزایش یافت.

ایالت نیویورک که تا به حال شدیدترین شیوع ویروس کرونا را در آمریکا داشته است، کمترین شمار مرگ‌های روزانه در هفته‌های اخیر را اعلام کرد. شمار مرگ‌های جدید گزارش شده در این ایالت در روز پنجشنبه ۴۲۲ مورد بود که کمترین میزان از ۳۱ مارس تا کنون است. بیش از ۱۶۰۰۰ نفر تا به حال در این ایالت به علت شیوع ویروس کرونا درگذشته‌اند.

کد خبر 504566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha