مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: برای آموزش مجازی نیازمند به گوشی و یا تبلت هوشمند هستیم در حالی که این امکان برای تمامی دانش‌آموزان استان فراهم نیست.

نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مریم بیدخام در اولین نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین و اهمیت به آموزش غیرحضوری گفت: سامانه شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) اقدامی بسیار ارزشمند و گام بلندی در راستای آموزش‌های غیرحضوری سیستم آموزشی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقاط قوت و مزایای آموزش از طریق سامانه شاد، به نقاط ضعف آن نیز پرداخت و تاکید کرد: نبودن امکانات و زیرساخت‌های لازم در بعضی از مدارس و وجود برخی از دانش آموزان محروم و مناطق آسیب‌پذیر از جمله مهم‌ترین چالش‌های آموزشی در سیستم غیرحضوری است.

به گفته بیدخام، دانش‌آموزان در بسیاری از مناطق کمتر توسعه یافته استان قزوین امکان دسترسی به گوشی‌های اندروید و یا تبلت را نداشته و این مساله استفاده از سامانه شاد را با چالش جدی مواجه می‌کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین افزود: فقدان اشراف برخی از خانواده‌ها به فضای مجازی و هزینه‌های مربوط به خدمات اینترنتی از دیگر موارد قابل تامل در این راستا است که برای بهره‌مندی عادلانه دانش آموزان در تمامی مناطق کم برخوردار، باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

بیدخام، نهادینه شدن فرهنگ آموزش هوشمند در ایام پساکرونا را مساله ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: همواره فضای مجازی به مثابه یک چاقوی دولبه برای کودکان و نوجوانان ما است تا جایی که با توجه به ضرورت آموزش مجازی باید از این ظرفیت برای بسط و گسترش آموزش در حوزه‌های مختلف نیز استفاده کرد.

کد خبر 505518

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha