مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از ساماندهی دو هزار قلم شی‌ء تاریخی برای ثبت در سامانه جامع اموال منقول تاریخی - فرهنگی (جام) سازمان میراث فرهنگی کشور خبر داد.

اشیاء تاریخی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اعلام کرد: با اشاره به اینکه در سال گذشته دو هزار قلم از اموال و اشیای منقول فرهنگی و تاریخی موزه‌های استان زنجان ثبت و ساماندهی شد. در حال حاضر ۷۵۰ مورد در دست اقدام است و تا پایان سال ۹۹، هزار و ۲۵۰ مورد دیگر هم ثبت می‌شوند که از این دو هزار قلم شی‌ء، ۹۹۴ قلم سکه متعلق به دوره قاجاریه و دوره پهلوی است.

ارجمند عنوان کرد: با ثبت و ساماندهی این تعداد از اموال و اشیای تاریخی و فرهنگی مجموع آثار ثبت‌شده در سامانه جام به هشت هزار و ۸۴۰ قلم مورد افزایش می‌یابد.

او تصریح کرد: هر شی‌ء که در سامانه جام قرار بگیرد به‌منزله ثبت در اموال دولتی است و این به دستیابی به آمار دقیق از اشیا کمک می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان بیان کرد: عکس‌برداری، تهیه شناسنامه و مستندسازی و اقدامات دیگر زیر نظر کارشناسان باستان‌شناسی برای این اشیا انجام‌شده است و این اموال و اشیای تاریخی و فرهنگی در سامانه جام به ثبت می‌رسند.

ارجمند افزود: این اموال و اشیا طی کاوش‌های باستان‌شناختی، کشفیات اتفاقی، توقیفی، اهدایی و... در طول سالیان گذشته به‌دست‌آمده و متعلق به دوره‌های پیش‌ازتاریخ و اسلامی بودند.

کد خبر 505834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha