رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: استان البرز در اجرای طرح پلاسما درمانی پیشگام است.

پلاسما درمانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، دکتر حسین کریم که به‌عنوان یکی از بیماران بهبودیافته از کرونا سه شنبه ۹ اردیبهشت در یک مرکز جامع اهدای خون در کرج برای اهدای پلاسما حضور یافت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه ما انسانیم و نجات یک انسان دیگر و کمک به وی در هر شرایطی وظیفه ماست.

وی افزود: همان‌گونه که در شرایط جنگی و یا بروز حوادث خاص مردم خون خود را اهدا کردند اکنون نیز بحث اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا برای درمان افرادی که در حال حاضر به این بیماری مبتلا هستند اهمیت دارد زیرا یکی از روش درمان این عزیزان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: کرونا بیماری ویروسی است وقتی افرادی مبتلا شده و بهبود می‌شوند، در بدن آن‌ها آنتی‌بادی‌هایی ترشح و ساخته می‌شود که علیه ویروس کرونا مؤثر است.

دکتر کریم گفت: بر اساس این دستاوردها در کشوری مانند چین طرحی تحت عنوان پلاسما درمانی شکل گرفت، در این طرح درمانی پلاسمای بهبودیافتگان از کرونا را دریافت کرده و به بیماران مبتلا به کرونا تزریق می‌کنند.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه البرز در این زمینه پیشگام شد تا اثربخشی طرح پلاسما درمانی را اجرا کنیم، افزود: در حال حاضر چند دانشگاه علوم پزشکی محدود در کشور هستند که این طرح را انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: اهدای پلاسما را انجام داده است تا الگویی برای دیگر بهبودیافتگان از کرونا باشد تا در این کار خیر مشارکت کنند، با این کار به بهبودی دیگر هم‌وطنان خود کمک می‌کنیم.

دکتر کریم گفت: مردم همیشه در کارهای خیر پیش‌قدم هستند، در بلایای طبیعی همیشه داوطلبانه برای کمک به دیگر هم‌وطنان حضور داشتند و اطمینان دارم مردم البرز که در بحث مقابله با کرونا بسیار خوش درخشیدند برای اهدای پلاسمای خون نیز حضوری پررنگ خواهند داشت.

کد خبر 506147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha