فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اعلام کرد: سن متوفیان تهرانی ۱۰ سال بالاتر از میانگین سنی متوفیان کشور است.

خاکسپاری فوتی کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی اظهار کرد: تهران با توجه به دارا بودن بالاترین جمعیت ساکن و شناور، اتباع و گروه‌های مختلف یکی از بخش‌های آسیب پذیر است که در طول این مدت دانشگاه های علوم پزشکی پایتخت دست به دست هم دادند و در حوزه درمان و بهداشت حماسه آفریدند.

به گفته زالی، کرونا صرفا یک موضوع بیولوژیک نیست. بلکه یک مساله اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و فرهنگی است که تمامی دستگاه ها و سازمان ها باید برای رفع این معضل مشارکت و همکاری کنند.

وی گفت: در مدت شیوع کرونا در کشور ۱۲۸ بیمارستان در تهران به ارائه خدمات درمانی به بیماران پرداختند که بخش عمده ای از آنها دولتی بودند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به تلاش بخش بهداشت و فعالیت ۵۹ مرکز جامع خدمات سلامت ۱۶ یا ۲۴ ساعته از غربالگری ۸۰ درصد از جمعیت تهران خبر داد که با تلاش حوزه بهداشت سه دانشگاه و بسیج و شهرداری انجام شده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری خوب شهروندان تهرانی در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اشاره کرد و بر ضرورت تداوم اجرای این طرح و نظارت نیروی انتظامی  بر آن تاکید کرد.

زالی، شکل گیری همبستگی اجتماعی در جامعه با مشارکت گروه‌های مختلف جهادی، مردمی، نیروهای مسلح و سایر اقشار و گروه ها را بی نظیر برشمرد و از زحمات سپاه در ابعاد حمایتی گروه های آسیب پذیر تقدیر کرد.

کد خبر 506483

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha