شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیریت بازار شرکت بورس اوراق بهادار از عرضه عمده سهام شرکت پتروشیمی فارابی روز 18اردیبشهت در تابلوی فرعی بورس خبر داد.

بر این اساس قرار است در صورتی که نماد این شرکت در روز یاد شده متوقف نباشد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی 84 درصد معادل 41 میلیون و 995 هزار و 726 سهم از سهام شرکت پتروشیمی فارابی را با قیمت 8 هزار ریال به صورت نقد و اقساط 50 درصد نقد و 50 درصد اقساط واگذار کند.[مفاهیم پابه بورس: توقف و بازگشایی نماد]

کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید در سامانه معاملاتی خواهند بود که سه درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را به صورت نقدی و یا ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا ارائه کنند.[مفاهیم پایه بورس: کارگزار بورس]

در صورتی که خریدار به تعهدات خود پس از ورود سفارش خرید عمل نکند ابتدا کلیه کارمزدهای معامله (به استثنای کارمزد کارگزار فروشنده) از محل وجه واریزی یا ضمانت‌نامه مذکور تامین و مابقی آن به عنوان وجه التزام به حساب فروشنده واریز خواهد شد. همچنین کارمزد کارگزار فروشنده بر عهده فروشنده خواهد بود.

کارگزارنی که در این گونه معاملات بدون دریافت مبلغ مذکور یا ضمانت‌نامه بانکی از مشتری اقدام به ورود سفارش کنند راسا ملزم به پرداخت کلیه کارمزدهای معامله (به استثنای کارمزد کارگزار فروشنده) به احساب اشخاص مربوطه بوده و مازاد آن تا سقف 3 درصد ارزش معامله بر اساس قیمت پایه به حساب فروشنده است.

همچنین سپرده سایر متقاضیان حداکثر ظرف دو روز کاری پس از اعلام برنده مسترد خواهد شد. مهلت پرداخت حصه نقدی معامله 9 روز کاری از تاریخ مشخص شدن خریدار در رقابت خواهد بود.

بر اساس این گزارش، شرکت کارگزاری کیمیا سهم مسئولیت این عرضه را برعهده خواهد داشت.

کد خبر 50658

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز