رئیس پلیس راهور ناجا از آغاز جریمه خودروهای بدون معاینه فنی از ۱۶ اردیبهشت ماه خبر داد.

سیدکمال هادیانفر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار سید کمال هادیانفر با اعلام این خبر افزود: برابر قانون ماده ۸ هوای پاک، خودروهایی که بدون معاینه فنی هستند زمانی که از جلوی دوربین‌های راهنمایی و رانندگی عبور کنند، روزانه ۵۰ هزار تومان بدون استثناء جریمه می‌شوند.

وی ادامه داد: این قانون منجر شده بود تا مراجعات مردم به مراکز معاینه فنی به ویژه در ایام نوروز افزایش پیدا کند.

سردار هادیانفر اضافه کرد: از آنجا که امسال شرایط شیوع کرونا در کشور پیش آمد و با آمدن نوروز نیز بحث سفرها در ذهن مردم تداعی می‌شود، مراجعه مردم به سمت مراکز معاینه فنی شدت گرفت.

وی ادامه داد: از موضوعاتی که در جاده‌ها توسط پلیس کنترل می‌شود، بحث معاینه فنی خودروها است. بر این اساس به همه استان‌ها ابلاغ شد تا هیچ خودوریی تا ۱۵ اردیبهشت ماه به دلیل نداشتن معاینه فنی توسط دوربین‌ها جریمه نشوند مگر اینکه این بیماری شدت بگیرد و در صورت برگشت به شرایط طبیعی، قوانین به حالت اولیه خود باز گردد.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: از سوی دیگر اعلام شد تا افرادی که مدت قانونی گواهینامه رانندگی آن‌ها به اتمام رسیده نیز تا ۱۵ اردیبهشت ماه جریمه نشوند زیرا از دیگر موضوعاتی که توسط پلیس در راه و جاده‌ها کنترل می‌شود، مدت اعتبار گواهینامه‌های رانندگی است.

سردار هادیانفر افزود: پس از ۱۵ اردیبهشت ماه شرایط به حالت اولیه باز می‌گردد و افراد می‌توانند برای تمدید تاریخ گواهی‌نامه خود اقدام کنند.

کد خبر 507077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha