مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۶۰هزار دانش‌آموز این استان به دلیل نبود زیرساخت‌های اینترنتی یا نداشتن گوشی‌های هوشمند به برنامه‌های آموزشی شاد دسترسی ندارند.

شبكه آموزشی شاد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، هادی زارع پور افزود: اسامی این دانش‌آموزان که بیشتر در مناطق روستایی سکونت کهگیلویه وبویراحمد سکونت دارند به صورت فهرستی به وزارت آموزش و پرورش ارسال شده است.

وی بیان کرد: ۸۱۶ روستای این استان به اینترنت دسترسی ندارند و معلمان به صورت حضوری به روستاهای استان اعزام و در دوره‌های آموزشی چند ساعته کلاس‌های درس را راهبری می‌کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در زمان حاضر۷۴ درصد کلاس‌های درس استان در شبکه شاد تشکیل و ۳۵ درصد دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمدی عضو این شبکه هستند.

وی بیان کرد: هم اکنون ۹۵ درصد از ۲هزار و ۴۰۰ مدیر مدارس کهگیلویه و بویراحمد عضو شبکه شاد هستند.

زارع پور گفت: مدارس استان از روز چهارم اسفندماه ۹۸ تعطیل بوده و افزون بر ظرفیت شبکه‌های چهار و آموزش سیما برای ارائه آموزش گروه‌هایی در فضای مجازی از سوی معلمان ایجاد شد تا تعطیلی مدارس جبران شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان ۱۶۸هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

به دنبال شیوع ویروس کرونا و تعطیلی طولانی مدت مدارس رئیس جمهوری، وزیر آموزش پرورش را موظف کرد تا امکان دسترسی عادلانه همه دانش‌آموزان سراسر کشور به آموزش را در شرایط تعطیلی واحدهای آموزشی فراهم کند، به طوری که هیچ دانش‌آموزی از آموزش محروم نماند.

بر این اساس و برای جبران اثرات ناشی از تعطیلی واحدهای آموزشی، شبکه آموزش دانش‌آموزان با نام اختصاری "شاد" طراحی شد تا یک شبکه اختصاصی، امن، تعاملی و منحصر به فعالیت‌های آموزشی و مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی باشد.

کد خبر 507723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha