سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
۰ نفر

تجهیزات آزمایشگاهی بسیار خوبی به استان هرمزگان از سوی وزارت بهداشت اختصاص یافته است و به‌زودی تعداد تست‌های آزمایشگاهی تشخیص کرونا در هرمزگان به ۷۰۰ تست در شبانه‌روز افزایش می‌یابد.

جلشه کرونا هرمزگان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، استاندار هرمزگان نیز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان گفت: با توجه به بازگشایی و شروع پلکانی فعالیت‌ها باید کنترل و مراقبت‌های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا به‌طورجدی انجام شود.

فریدون همتی ادامه داد: با اقدام‌های خوب در سطح کشور و از جمله در استان هرمزگان روند ابتلا به این بیماری کاهش‌یافته و تحت کنترل است که این امر با به‌کارگیری تمامی امکانات و انجام پشتیبانی‌ها و بیماریابی محقق شده است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: از وزارت بهداشت خواستاریم تا اعتبارات متناسب با شرایط هر استان را توزیع و استان هرمزگان نیز در این زمینه مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا با تجهیزات بیشتر بتوانیم مراقبت‌ها و رسیدگی گسترده‌تری را انجام دهیم و از انتقال بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

همتی تأکید کرد: مردم باید همچنان بیماری کرونا را جدی بگیرند و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش مراقبت‌های بهداشتی و رعایت اصول و پروتکل‌ها از جمله در خانه ماندن و خودداری از تردد غیرضروری، از این بیماری پیشگیری کنند.

شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان از یک هزار نفر عبور کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این نشست با اعلام این‌که شمار مبتلایان به بیماری کوید ۱۹ از یک هزار نفر عبور کرده است، افزود: از این تعداد ۴۶ مورد مربوط به ۲۴ ساعت گذشته(۱۵ اردیبهشت) است که ۴۱ مورد آن مربوط به شهر بندرعباس است.

دکتر حسین فرشیدی با ابراز نگرانی از افزایش ناگهانی آمار مبتلایان به کرونا در شهر بندرعباس، گفت: در سطح شهرها شاهد شلوغی و تردد غیرضروری شهروندان هستیم که این مساله بسیار نگران‌کننده است و می‌تواند روند قطع زنجیره انتقال کرونا را با مشکل مواجه کند.

فرشیدی با اشاره به تعطیلی بازار ماهی‌فروشان بندرعباس و انجام اصلاحات بهداشتی در این بازار، اضافه کرد: تعطیلی این بازار به دنبال افزایش شمار مبتلایان از این مبدأ بوده است که خوشبختانه با ورود به‌موقع دانشگاه توانستیم آن را کنترل کنیم.

وی بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه و عملی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی، قرنطینه فردی و کاهش سفر باعث کنترل ویروس کرونا می‌شود و ما از مردم خواستاریم که این موارد را مدنظر قرار دهند تا شاهد یک بحران دیگر در جامعه نباشیم.

کرونا ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع بوده و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است.

پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و حضور نیافتن در مراکز عمومی، مردم به هنگام عطسه جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا اواسط دی (دسامبر ۲۰۱۹) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد؛ اما گروه ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (نهم دی) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ در قم رسانه‌ای شد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت تا ظهر ۱۵ اردیبهشت ۹۹، تاکنون ۹۸ هزار و ۶۴۷ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۶۲۷۷ نفر رسیده است. س

کد خبر 508237

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha