سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

شرکت نرم‌افزاری OpenText کانادا تجربه دورکاری دو ماه گذشته خود را چنان موفق ارزیابی کرده است که قصد دارد نیمی از دفاترش را برای همیشه ببندد.

شرکت open text

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گلوب‌اندمیل، ۹۵ درصد از ۱۵ هزار نیروی شرکتی نرم‌افزاری در کانادا تجربه‌ای موفق از دورکاری خود ثبت کردند تا آنجا که این شرکت روش کاری جدید را به عنوان سبکی ترکیبی اعلام کرده و قصد دارد نیمی از دفاتر خود را برای همیشه بسته نگه دارد. مارک بارنچی مدیر عامل شرکت Open Text با اعلام این خبر افزود مدل ترکیبی جدید را از شرایط حاصل از بیماری کووید۱۹ الهام گرفته است.

در طول یک هفته، بیش از ۹۵٪ از کارمندان OpenText به کار از راه دور منتقل شدند اما بهره‌وری این شرکت به طور کلی حفظ شد. با توجه به این، OpenText تقریباً ۵۰٪ از دفاتر خود را بازگشایی نخواهد کرد و یک مدل ترکیبی را با کارمندانی ادامه می دهد که کار خود را از خانه انجام می‌دهند. البته دفاتر شرکت‌های بزرگ، مراکز تفریحی، مراکز نوآوری و دفاتر مرکزی کشور در صورت بهبود شرایط قرنطینه دوباره باز خواهند شد.

این سبک جدید کاری چیزی است که مدیران رده‌بالای اکثر شرکت‌های بزرگ در حال بررسی آن هستند زیرا با کاهش نیاز به مستغلات و دفاتر، می‌توانند سرمایه شرکت‌های خود را در زمینه های توسعه تجارت خود متمرکز کنند و کارمندان نیز با حفظ امنیت شغلی و بهره وری، به کار از خانه ادامه خواهند داد.

پیش از این، بیل گیتس و یووال نوح هراری از تغییرات سبک کاری و تغییر روتین زندگی به عنوان اثرات جانبی همه‌گیری ویروس جدید کرونا گفته بودند و علاقه‌مندی شرکت‌ها و کارمندان به دورکاری را پیش‌بینی کرده بودند. شرکت OpenText کانادا یکی از شرکای کاری شرکت آمازون در زمینه وب است.

کد خبر 508410
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha