مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
۰ نفر

تصادفات اتفاقات تلخ و اجتناب‌پذیری هستند که امکان وقوع آن برای همه ما متصور است، اما نکته مهم اینجاست که ما بدانیم در هنگام وقوع تصادف چه‌کارهایی را باید انجام دهیم.

تصادف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  رئیس پلیس راهور البرز بیان کرد: به‌طورکلی تصادفات را می‌توان به ۳ دسته فوتی، منجر به جرح و تصادفات خسارتی تقسیم کرد،  در اولین اقدام در هنگام بروز تصادفات منجر به فوت و جرح، راننده باید وسیله نقلیه را در محل تصادف متوقف کرده و سپس با نصب علائم هشداردهنده ضمن آگاه کردن سایر رانندگان از وقوع تصادفات بعدی پیشگیری کند.

سرهنگ غلامعلی شرق افزود: حفظ صحنه تصادف و خودداری از تغییر وضعیت وسیله نقلیه به‌منظور احقاق حق ازجمله موارد مهم دیگر که باید در هنگام وقوع تصادف موردتوجه قرار بگیرد است.

رئیس پلیس راهور البرز گفت: تماس با پلیس ۱۱۰ و در صورت نیاز به اورژانس و آتش‌نشانی و انتقال سریع مصدوم به مراکز درمانی از دیگر اقدامات تأمینی دیگری است که صاحبان وسایل نقلیه آسیب‌دیده حتماً باید به آن‌ها توجه داشته باشند.

او افزود: درصورتی‌که میزان صدمه وارده به مجروحان بالا بوده و یا درصورتی‌که مجروح در خودرو محبوس شده باشد، بهترین کار تا رسیدن نیروهای امدادی این است که افراد حاضر درصحنه از جابه‌جایی مصدوم خودداری کنند، البته آشنایی با کمک‌های اولیه همیشه از تشدید جراحات و صدمات جبران‌ناپذیر جلوگیری خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور البرز گفت: در تصادفات جرحی درصورتی‌که حال مصدوم وخیم باشد، اگر درصحنه تصادف اورژانس در محل نباشد و یا خودروهای عبوری از حمل مجروح امتناع کنند، راننده وسیله نقلیه در تصادف، مجاز است با علامت‌گذاری محل قرار گرفتن چرخ‌ها در سطح جاده، شخصاً اقدام به حمل مجروح با وسیله نقلیه‌اش کند.

او در پایان گفت: طبق ماده ۸۹ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی هرگاه تصادف منجر به خسارت مالی شود به‌نحوی‌که امکان حرکت از وسیله نقلیه سلب نشده باشد، رانندگان موظف‌اند بلافاصله وسیله نقلیه را برای رسیدگی و بازدید کارشناسان تصادفات در محل حادثه، کنار راه منتقل کنند تا موجب سد معبر نشود.

کد خبر 508614

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha