بانک مرکزی، فعالان حوزه نشر، کتاب‌فروشی و توزیع کتاب را به‌عنوان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا شناخت.

کرونا و کتاب فروشی

به گزارش همشهری آنلاین به  نقل از ایبنا، بعد از شیوع ویروس کرونا و آسیب‌ اقتصادی فعالان حوزه نشر، به دنبال پیگیری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، صنف کتاب‌فروشی در فهرست مشاغل آسیب‌دیده از کرونا قرار گرفت.   

با انتشار تازه‌ترین فهرست مشاغل آسیب‌دیده از سوی بانک مرکزی آمده است؛  «به استناد نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مصادیق تشخیصی آن وزارتخانه در خصوص بند(۱۰) مشتمل بر کتابفروشان، ناشران، موزعان (کتاب، کتاب‌های هنری، پوستر) و کارت‌پستال‌فروشان است.  

 با توجه به مشاغل مورد اشاره و ضمن اعلام این‌که فهرست رسته‌های اعلام شده در این بخشنامه، جایگزین بخشنامه قبلی در این ارتباط است، این موضوع به قید تسریع به تمام واحدهای آن بانک ها و مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ می‌شود.»

مشاغل فرهنگی آسیب‌دیده از کرونا طی امروز و فردا، پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند با مراجعه به وب‌سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعات رسته فرهنگی آسیب‌دیده از کرونا را ثبت‌ کنند. این مشاغل شامل نشر، چاپ، ادبیات، قرآن و عترت، عرضه محصولات فرهنگی و زیارتی است.

این بخش با هدف بهره مندی صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای متقاضی دریافت حمایت دولتی از بسته‌های حمایتی دولت، برای جبران خسارت کرونا طراحی شده‌است.

کد خبر 509161

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha