مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خوزستان گفت: اقدامات پیشگیرانه و فاصله‌گذاری اجتماعی در مهمانشهر شهید محسن بنی نجار شهرستان گتوند (اردوگاه محل اسکان پناهندگان افغانستانی) از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا آغاز و به‌صورت مستمر ادامه دارد.

پناهندگان افغانستان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا گروئی جمعه ۱۹ اردیبهشت افزود: عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر، منازل، خیابان‌ها، اماکن و ساختمان دفتر مهمانشهر شهید محسن بنی نجار با همکاری واحد آتش‌نشانی شهرداری، بسیج، ستاد مردمی مقابله با کرونا و مدیریت مهمانشهر و هماهنگی با شبکه بهداشت و درمان در چند مرحله اجرا شد.

وی با اشاره به این‌که ارائه آموزش‌های بهداشتی و اطلاع‌رسانی لازم برای پیشگیری از کرونا انجام‌شده است، ادامه داد: ساکنان مهمانشهر نیز با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند ضدویروس کرونا غربالگری شدند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خوزستان گفت: تاکنون هیچ مورد مبتلا به کرونا در مهمانشهر شهید محسن بنی نجار گتوند مشاهده نشده، شبکه فاضلاب و زهکش‌ها برای پیشگیری از شیوع بیماری‌ها آهک پاشی شدند.

۲ هزار نفر از اتباع افغانستان در مهمانشهر شهید بنی نجار گتوند در شمال استان خوزستان ساکن هستند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بارها به عموم شهروندان توصیه کرده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند و سفرهای درون و برون‌شهری را محدود کنند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می‌شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را بران داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

کد خبر 509323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha