ماندن در خانه در دوران شیوع کرونا و قرنطینه اجباری می‌تواند سلیقه سینمایی کودکان و بزرگسالان را تا حدودی به هم نزدیک کند.

انیمیشن اسپایدرمن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، طولانی شدن دوران قرنطینه شاید برای خیلی‌ها چندان خوشایند نباشد اما برای سینمادوستان می‌تواند بهترین فرصت برای تماشای فیلم‌های قدیمی‌تر باشد؛ آثاری که تمام اعضای خانواده را گرد هم می‌آورد و به فصل مشترک چند نسل تبدیل می‌شود. آنچه پیش رو دارید، فیلم‌هایی هستند که گرچه کودکانه به نظر می‌رسند اما همواره برای بزرگ‌ترها هم خاطره ساخته و تماشایی بوده‌اند.

۱. مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی

فیلم‌های ابرقهرمانی کودک-بزرگسال چندان تازه نیستند اما انیمیشن عنکبوتی سونی به شکلی هوشمندانه مفاهیم کودکانه را با ایده‌های پولساز بزرگانه ترکیب می‌کند و فیلمی می‌سازد که خانواده‌ها را به سینماها می‌کشاند. فیلم با ۹۰ میلیون دلار ساخته شد و حدود چهار تا پنج برابر بیش از هزینه تولید فروخت تا معلوم شود انیمیشن ابرقهرمانانه هم می‌تواند پروژه‌های خانوادگی باشد.

۲. آقای بلاندن شگفت‌انگیز

لاینل جفریز که در ۱۹۷۰ فیلم موفق «بچه‌های راه آهن» را ساخته بود، دو سال بعد سراغ ملودرامی مشابه درباره ماجراهای بچه‌مدرسه‌ای‌های دوران جنگ جهانی اول رفت، هر چند با فضایی تیره‌تر. داستان درباره گروهی از بچه‌هاست که در دنیایی متفاوت به کودکانی از یک قرن پیش برمی‌خورند و می‌کوشند آنها را از دست بزرگ‌ترها نجات دهند.

۳. غول آهنی

انیمیشنی خیال‌انگیز و پیچیده بر اساس یک منبع غیرمنتظره: رمان کودکانه تد هیوز درباره یک مرد آهنی غول‌پیکر که انسان را نجات می‌دهد. برد برد Brad Bird که بعدها نام خود را با «اینکردیبل‌ها» سر زبان انداخت، در انیمیشن سال ۱۹۹۰ راهی را رفت که خیلی زود به خلق شاهکارهایی چون «وال-ای» و «بالا» انجامید.

۴. عروس مرده

بزرگسالانه‌ترین انیمیشن بیرون‌آمده از دنیای تیم برتن و به شکلی انکارناپذیر عجیب‌ترین آنها. این فیلم سال ۲۰۰۵ داستان عهدهایی که فراتر از گور و در دنیای مردگان هم ادامه می‌یابد و برتن آن را با الهام از شخصیت هلنها بونهم کارتر، همسرش در آن زمان ساخت. چهره زامبی‌نمای اسکلتی در لباس عروس فراموش‌ناشدنی است.

۵. بیب

هر چند فیلم سال ۱۹۹۵ ساخته شده اما ایده آن همچنان هوشمندانه و امروزی است؛ خوکی که در دنیای برتری‌طلبانه گوسفندان راه خود را می‌رود و پیروز می‌شود. دیدن انیمیشنی که در آن حیوان‌ها بدون تکان خوردن دهان حرف می‌زنند همان زمان هم اتفاقی رادیکال بود اما اصل ماجرا روایت کردن داستانی تاثیرگذار و فوق‌العاده است.

کد خبر 509368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha