دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

گروه ورزشی: اگرچه خبر اخراج دو بازیکن باسابقه استقلال طی روزهای اخیر حاشیه‌هایی را برای این تیم به وجود آورده است اما به نظر می‌رسد فیروز کریمی با نزدیک شدن به قهرمانی در جام حذفی روزهای نسبتاً آرامی را پشت‌سر می‌گذارد.

این در حالی است که آخرین خبرها حکایت از تلاش مسئولان باشگاه استقلال برای بستن تیم فصل آینده دارد. گویا  مدیران باشگاه اصرار دارند در فضایی به دور از حاشیه 4 مربی برنامه‌های خود را ارائه دهند؛ فیروز کریمی، پرویز مظلومی، امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان.

کریمی، گزینه اول

او گزینه نخست به حساب می‌آید. فیروز کریمی که به عنوان جانشین ناصر حجازی روزهای پرحاشیه‌ای را طی فصل جاری پشت‌سر گذاشته است پس از ناکامی در رقابت‌های لیگ برتر حالا تیمش را یکی از شانس‌های کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی می‌بیند و این گویا همه ماجرا است.

چه اگر فیروز در فتح جام حذفی به موفقیت برسد، به احتمال فراوان نظر مثبت هیأت‌مدیره باشگاه استقلال را جلب کرده است. آخرین خبرها و البته واکنش‌های رسانه‌ای سرمربی خبرساز استقلال حکایت از آن دارد که او آماده ارائه برنامه‌های خود  برای فصل آینده است.

کریمی چندی پیش در پاسخ به این سئوال که آیا فصل آینده نیز استقلال را همراهی می‌کنید، تأکید کرد: «هنوز هیچ چیز مشخص نیست و در پایان فصل تصمیم خودم را می‌گیرم.» با این حال برخی اظهارنظرهای فیروز با مخالف‌خوانی‌هایی از جانب هیأت‌مدیره روبه‌رو شده است.

سرمربی استقلال در مصاحبه‌ای گفته بود: «اگر زمان به عقب برگردد، هرگز به استقلال نمی‌آیم، چون سخت‌ترین روزهای دوران مربیگری‌ام را اینجا سپری می‌کنم.» این مصاحبه در کنار برخی از رفتارهای عجیب کریمی گویا باعث تشکیل صفی از مخالفان در هیأت‌مدیره باشگاه علیه او شده است.

با این حال حمایت علی فتح‌الله‌زاده از فیروز کریمی نشان می‌دهد آنها به سادگی قصد از دست دادن فیروز را ندارند. به خصوص اینکه استقلال تهران فیروز کریمی را خیلی سخت به دست آورده. کریمی برنامه‌های خود را در جلسه با مسئولان باشگاه تشریح کرده است.

گفته می‌شود کسب عنوان قهرمانی جام حذفی تنها شانس او برای ماندن در استقلال است. گمانه دیگری هم وجود دارد؛ اینکه مربی خبرساز آبی‌ها در فصل نقل و انتقالات مانند سال گذشته تصمیم شوکه‌کننده‌ای اتخاذ کند، چراکه فیروز یکی از مربیان غیرقابل پیش‌بینی فوتبال ماست.

شانس مظلومی

یک منبع آگاه می‌گوید: «برخی از مسئولان باشگاه استقلال نسبت به پرویز مظلومی نظر مساعدی دارند.» سرمربی ابومسلم که پس از حضور در مشهد روزهای خوبی را پشت‌سر می‌گذارد و توانسته تیمش را به رده‌های بالای جدول برساند حالا به یکی از گزینه‌های جدی مسئولان باشگاه استقلال تبدیل شده است. البته پرویز مظلومی در گفت‌وگوهای رسانه‌ای این خبر را رد می‌کند اما با این حال طوری سخن می‌گوید که انگار چندان هم بی‌علاقه نیست نشستن روی نیمکت آبی‌های پایتخت را تجربه کند.

وی می‌گوید: «سال‌ها در استقلال زندگی کرده‌ام و خدمت به تیم سابقم را یک افتخار بزرگ می‌دانم.»

مظلومی در پاسخ به این سئوال که آیا قرار بر این است که فصل آینده سرمربیگری استقلال را بپذیرید، تصریح می‌کند: «برای رسیدن به نیمکت استقلال هیچ وقت با کسی لابی نکرده‌ام، شاید به همین دلیل است که از استقلال دور مانده‌ام.»

سرمربی ابومسلم با اشاره به اعلام نیاز مسئولان باشگاه استقلال ادامه می‌دهد: «آنها باید به این نکته برسند که من به درد نیمکت استقلال می‌خورم یا نه. به هرحال شخصیت من طوری است که هرگز دست به لابی نمی‌زنم.»

البته حضور پرویز مظلومی در استقلال موضوع تازه‌ای نیست. این شایعه در ابتدای فصل جاری نیز مطرح شد اما در نهایت اتفاقات طوری پیش رفت که ناصر حجازی به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد.

حتی در ابتدای فصل برخی از اعضای هیأت‌مدیره و عده‌ای از بازیکنان استقلال، مظلومی را نسبت به حجازی گزینه بهتری می‌دانستند اما در نهایت وی با دور ماندن از معادلات سرمربیگری آبی‌ها در اواسط فصل راهی مشهد شد.

انتخاب ابومسلم برای مظلومی روزهای خوبی را رقم زد و البته عمده‌ترین دلیل تمرکز دوباره مسئولان باشگاه استقلال روی نام این مربی عملکرد قابل قبول وی در ابومسلم است.

با این همه اما وی گزینه دوم استقلال به حساب می‌آید و اگر شرایط به گونه‌ای پیش برود که فیروز در استقلال فصل آینده حضور نداشته باشد، نگاه‌ها جدی‌تر از قبل متوجه پرویز مظلومی خواهد شد.

سومین گزینه آبی‌ها

هرگاه بحث حضور امیر قلعه‌نویی در استقلال پیش می‌آید، رسانه‌ها به اختلافات او با مدیریت فعلی اشاره می‌کنند. اصل ماجرا اما منطبق با گمانه‌های رسانه‌ای نیست. چه اگر اختلاف مدیرعامل باشگاه استقلال با قلعه‌نویی شدت داشت هیچ گاه با وی بر سر جانشینی ناصر حجازی پای میز مذاکره نمی‌نشست.

اگرچه خیلی‌ها معتقدند داستان مذاکره با امیر قلعه‌نویی حرکتی رو به جلو برای حذف وی از معادلات سرمربیگری استقلال بود که در نهایت همین اتفاق رخ داد، اما با این حال سکوت طولانی مدیرعامل باشگاه استقلال و امیر قلعه‌نویی که ترجیحاً برخلاف گذشته علیه یکدیگر موضع‌گیری نمی‌کنند، نشان می‌دهد با توجه به شرایط حساس استقلال این دو نفر ضرورت برخورد دوستانه با یکدیگر را بیش از پیش احساس کرده‌اند.

این در حالی است که بازگشت به استقلال برای امیر قلعه‌نویی اتفاق خوبی است. او یکی از شایسته‌ترین مربیان استقلال طی دهه اخیر به حساب می‌آید که با ناکامی مرفاوی و شاید فیروز کریمی دوباره مدنظر مسئولان باشگاه قرار بگیرد.

البته نزدیک شدن او به استقلال به ناکامی کریمی در جام حذفی بستگی دارد. اگر فیروز جام حذفی را به آبی‌ها برساند او شانس کمی برای حضور دوباره روی نیمکت استقلال در فصل آینده خواهد داشت.

امیر قلعه‌نویی در واکنش به موضوع سرمربیگری‌اش در استقلال تأکید می‌کند: «با مطرح کردن این حرف‌ها نباید آرامش استقلال و فیروز کریمی را به هم بزنیم. اجازه بدهید کریمی کارش را انجام دهد.»

سرمربی مس کرمان که استقلال را ۳ سال پیش به قهرمانی لیگ‌برتر رساند، ادامه می‌دهد: «درباره سرمربیگری استقلال با من صحبتی نشده است، اما در مورد آینده کاری‌ام در پایان فصل تصمیم می‌گیرم.»

گزینه‌ای برای مشاوره

در حالی که از علیرضا منصوریان هم این روزها به عنوان گزینه سرمربیگری استقلال در فصل آینده نام برده می‌شود، بازیکن باسابقه استقلال ضمن رد چنین شایعه‌ای همه چیز را به اتفاقات پایان فصل منوط می‌داند.

او بازیکن مورد علاقه مدیران باشگاه است که در موارد متعدد نقش یک مشاور را برای مدیرعامل باشگاه ایفا کرده است.

منصوریان ظاهراً تصمیم خاصی برای سرمربی شدن در استقلال ندارد اما با این حال بعید نیست باشگاه استقلال در فصل آینده میدان دادن به   یک مربی جوان که میان هواداران محبوبیت زیادی دارد را تجربه کند.

با این همه یک مقام آگاه درخصوص تغییرات احتمالی نیمکت استقلال تأکید می‌کند: «اگر فیروز کریمی در جام حذفی استقلال را به قهرمانی برساند مدیران باشگاه به گزینه دیگری فکر نمی‌کنند به خصوص اینکه در فصل آینده این خود کریمی است که بازیکنان تیمش را انتخاب خواهد کرد.»

کد خبر 50957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز