مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: امسال ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرکشت محصول توت فرنگی قرار دارد.

توت فرنگي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، زاهد حاج میرزایی اظهارکرد: هر ساله ۲۰۰ هکتار به سطح زیرکشت این محصول افزوده می‌شود و پیش‌بینی شده امسال ۵۰ هزارتن برداشت این محصول را داشته باشیم که متوسط عملکرد آن ۱۴ تا ۱۶ تن در هکتار است.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های سنندج، کامیاران و مریوان به ترتیب شهرستان‌هایی هستند که بیشترین سطح زیر کشت توت فرنگی را دارند، هر سال علاوه بر فصل بهار، در فصل پاییز هم برداشت محدودی از توت‌فرنگی را داریم که رقم قابل توجه نیست.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: در حال حاضر قریب به ۴ هکتار توت فرنگی گلخانه‌ای را نیز در سطح استان داریم که در خارج از فصل برداشت هم قابلیت تولید و عرضه توت فرنگی را دارند.

حاج میرزایی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین میزان تولید و سطح زیرکشت توت فرنگی کشور مربوط به کردستان بوده و توت فرنگی استان در کشور یک برند است، عنوان کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد توت فرنگی کردستان به خارج از استان صادر می‌شود که بازار هدف اصلی آن تهران است.

وی بیان کرد: به صورت پایلوت نیز در استان طرح تونل‌های پلاستیکی را در سطح ۳۰۰ مترمربع از مزارع توت‌فرنگی روستای گزنه انجام دادیم که این طرح برای کاهش آسیب‌های بارندگی، تگرک، سرمای هوا و آفت و پوسیدگی بسیار موثر است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: طبق برنامه تدوین شده در نظر داریم تمام مزارع استان را به سمت این طرح هدایت کنیم و در این راستا از توت فرنگی‌کاران سطح استان هم دعوت کرده‌ایم از این سایت الگویی بازدید به عمل آورند و در صورت نیاز تسهیلات لازم نیز برای اجرای این طرح در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

کد خبر 509589

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha