هتل مجموعه تاریخی، فرهنگی و تجاری کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین در سال ۹۹ برای پذیرایی بهتر از گردشگران به بهره‌برداری می‌رسد.

کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: این هتل که از نوع هتل‌های بوتیک به شمار می‌رود، ۱۴ اتاق برای پذیرش گردشگران دارد.

آرش رشوندآوه افزود: این مجموعه‌ تاریخی که بخشی از ادامه طرح مرمت و ساماندهی مجموعه سعدالسلطنه به شمار می‌رود،  یک شبستان به منظور پذیرایی از میهمانان دارد.

وی گفت: این هتل که آماده‌سازی شده به زودی به بخش خصوصی واگذار و بهره‌برداری از آن در سال جاری آغاز می‌شود.

رشوند آوه یادآور شد: مجموعه سعدالسلطنه پس از مرمت و ساماندهی از سوی شهرداری قزوین، به خوبی احیا شده و به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری استان تبدیل شده که سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جلب می‌کند.

کارونسرای سعدالسلطنه معروف به سرای سعدالسلطنه یکی از بناهای دوره قاجاریه و از اماکن گردشگری مهم قزوین به شمار می‌رود.

این مجموعه با ۲۳۰ حجره چندین راسته دارد که در کنار مجموعه بازار سنتی قزوین قرار گرفته است و در اوایل دهه ۹۰ از سوی شهرداری مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. از آن پس به عنوان بازار صنایع دستی کاربرد داشته است.

این مکان همچنین در مناسبت‌های مختلف به ویژه ایام نوروز محل برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در سطوح ملی و استانی است.

کد خبر 509626

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha