مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: کوچ بهاره عشایر مالرو این شهرستان با مساعد شدن هوا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا به دشت لار در دامنه‌های رشته کوه البرز آغاز شد.

عشایر تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد عباسی افزود: کوچ بهاره عشایر شهرستان ری امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا کمی با تاخیر و همچنین با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی آغاز شده است.

وی گفت: شهرستان ری ۲۰۰ خانوار عشایر دارد که شامل ۴ ایل هداوند، کلهر، طایفه عرب صحنـایی و کلکوهی است، عشایر این شهرستان با نگهداری از ۳۵ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و تولید سالانه یک‌هزار و ۴۰۰ تن گوشت قرمز نقش بسزایی در تامین گوشت قرمز استان تهران دارند.

عباس ادامه داد: تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی براینکه فردی از عشایر شهرستان ری به ویروس کرونا مبتلا شده باشد، به‌دست نیامده است، ولی با این حال اداره جهاد کشاورزی با همکاری سایر دستگاه‌های بهداشتی شهرستان بر سلامت این افراد نظارت داشته است.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی شهرستان ری در زمان کوچ عشایر طرح «پشتیبانی کوچندگان» را اجرا می کند؛ در این طرح خدماتی از جمله تامین آب آشامیدنی بهداشتی، تامین آب شرب و واکسیناسیون دام و بازگشایی ایل راه‌ها انجام می‌شود.

عباسی یادآور شد: حمام‌های ضد کنه برای گوسفندان نیز برای سلامت دام‌های عشایر در طول مسیر کوچ توسط جهاد کشاورزی راه‌اندازی شده، ضمن اینکه ایل راه‌ها بازگشایی و نهاده‌های دامی نیز تامین شده است.

کد خبر 509668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha