استاندار سمنان گفت: پس‌لرزه‌های اقتصادی پساکرونا ناشی از شیوع این بیماری به برنامه‌های راهبردی با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان نیاز دارد.

آشناگر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا آشناگر روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت با اشاره به تاثیرات شیوع کرونا بر بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی و اشتغال کشور، بیان کرد: برطرف‌سازی مشکلات احتمالی حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در دوران پساکرونا نیازمند برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر است.

وی با بیان اینکه دولت در حال برنامه‌ریزی و طراحی برای دوران پسا کرونا است، افزود: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان مامور شده تا برای برنامه راهبردی پس لرزه‌های اقتصادی کرونا از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان در استان استفاده کند.

استاندار سمنان ابرازداشت: با وجود اینکه زلزله‌های اقتصادی ایجادشده در حوزه نفت تاثیرات بنیادی بر اقتصاد جهانی داشته است، اما ایران جزو کشورهای مصون مانده در این چالش بوده است.

آشناگر با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ملت جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر، تاکید کرد که این مساله سبب شد تا کشور در وضعیت مصونیت از انواع خطرها قرار گیرد و از آن‌جایی که ما سال‌ها در حال برنامه‌ریزی برای اتکا به خود در حوزه‌های مختلف هستیم، پس لرزه‌های شیوع کرونا بر اقتصاد ایران کمتر از سایر کشورهای جهان بود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه کشور به زودی بر کرونا فائق می‌آید، اقدامات مسوولان اجرایی در راستای تامین سلامت مردم در درجه اول و  نیز تقویت حوزه اقتصادی کشور در دوران پساکرونا است.

استاندار سمنان به نظرات متعدد کارشناسان در خصوص تاثیرگذاری شیوع کرونا بر اقتصاد جهانی اشاره و تصریح کرد: اقتصاد جهانی بر اثر شیوع این ویروس، به شدت روند نزولی دارد اما با فعالیت دوباره به صورت جهشی صعود پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: امکان تامین ظرفیت‌ها و ایجاد تعهدات با هدف سرعت‌بخشی به رونق و توسعه اقتصادی دوران پساکرونا و مواجه نشدن با مشکلات در این بخش وجود دارد.

آشناگر اضافه کرد: سمنان جزو استان‌های برتر در جذب تسهیلات اشتغالزایی در سال رونق تولید بود، استان سمنان در جذب سهمیه تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته یعنی سال رونق تولید از استان‌های برتر کشور شناخته شد.

استاندار سمنان تاکید کرد: روند جذب تسهیلات اشتغالزایی به منظور رونق و ایجاد جهش تولید مانند سال گذشته دنبال می‌شود.

بنا به اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، ۱۰ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۳۲ واحد تولیدی و صنعتی سال گذشته به منظور رونق‌بخشی به تولید در استان پرداخت شد.

یک هزار و ۸۴۱ واحد تولیدی و صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۶ هزار میلیارد ریال در استان سمنان فعالیت دارند.

کد خبر 509982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha