مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: با فعالیت یک سامانه محلی و تغییرات آب‌وهوایی، باد با سرعت ۶۸ کیلومتر در ساعت همدان را درنوردید.

باد شديد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسن باقری شکیب یکشنبه ۲۱ اردیبهشت افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش شدید باد و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان با اشاره به اینکه وزش باد موجب ایجاد غبار محلی می‌شود، ادامه داد: برای امروز و فردا آسمان بیشتر نقاط استان صاف است و با خروج سامانه بارشی از بارش باران خبری نیست.

باقری شکیب بیان کرد: باد یک جریان محسوب می‌شود و سرعت آن در نقاط مختلف متفاوت است، جهت این باد از سمت جنوب به شمال است و به دنبال دمای کمینه هوای استان بین ۶ تا ۱۱ درجه سانتی گراد افزایش‌یافته است.

وی ادامه داد: از دوشنبه ۲۲ اردیبهشت با کاهش سرعت وزش باد دمای کمینه بیشتر نقاط استان افت می‌کند.

کارشناس هواشناسی همدان بیان کرد: شدت سرعت وزش باد در بعدازظهر امروز به بیشترین مقدار خود می‌رسد و به دنبال آن، احتمال شکسته شدن درختان و آسیب به بنر و تابلوهای تبلیغاتی در سطح استان همدان وجود دارد.

باقری شکیب بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، خنک‌ترین دمای استان را داشته‌اند.

وی اظهار کرد: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دمای کمینه این شهر ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب‌وهوای استان همدان درنتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی‌وبلندی‌های زیاد به‌شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پربرف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

کد خبر 510021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha