به گزارش همشهریآنلاین به نقل از ایسنا، اسدالله حیدری گفت: پس از شیوع ویروس کرونا تعداد تماس مردم با ۱۲۳ افزایش محسوسی داشته، از زمان شیوع ویروس کرونا فعالیت اورژانس اجتماعی مثل قبل و بدون هیچ توقفی ادامه دارد و نیروهای این بخش علاوه بر فعالیتهای معمول خود، نسبت به آگاهسازی عمومی در خصوص پیشگیری از ابتلا به این ویروس و توزیع اقلام بهداشتی بین افراد در معرض ابتلا ازجمله کودکان کار و خیابان اقدام میکنند.
دیرکل بهزیستی البرز ادامه داد: با توجه به اینکه در فرودین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد تماس مردم با اورژانس اجتماعی ۱۰ برابر شده بود، بهزیستی استان اقدام به افزایش کارشناسان پاسخگوی ۱۲۳ کرده است.
وی توضیح داد: در حال حاضر چهار کارشناس در تمام طول شبانهروز آماده پاسخگویی به تماسهای مردمی هستند.
حیدری اضافه کرد: تعداد تماس مردم در یک روز از فروردین سال گذشته ۱۲۲ مورد بوده که از میان آنها ۲۲ تماس مرتبط و مابقی غیر مرتبط با فعالیتهای برنامه اورژانس بوده است.
وی تأکید کرد: در یک روز از فرودین امسال هم تعداد تماس با اورژانس اجتماعی ۴۵۰ مورد بوده که ۶۴ مورد از آنها مرتبط بوده است.
مدیرکل بهزیستی البرز گفت: از میان تماسهای مرتبط همسر آزاری با ۴. ۹ درصد تعداد تماسها، کودکآزاری با هفت درصد، اختلافات خانوادگی با پنج درصد و خودکشی با ۶. ۳ تعداد تماسها، بیشترین فراوانی را داشتهاند.
این مسئول گفت: در حال حاضر شش مرکز فوریتهای اجتماعی در سراسر استان به افراد در معرض آسیب و آسیبدیده اجتماعی خدمات روانشناسی، مددکاری، حقوقی، درمانی، نگهداری (دختران و زنان) و... ارائه میدهد.
وی افزود: اقدامات اجرایی انجامشده در مراکز فوریتهای اجتماعی شامل پذیرش، ارائه خدمات تخصصی، ترخیص و پیگیری پس از ترخیص است.
حیدری توضیح داد: نحوه پذیرش مددجویان به دو صورت خود معرف و ارجاعی بوده که پس از پذیرش از خدمات تخصصی موردنیاز بهرهمند خواهند شد.
نظر شما