مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

رئیس هیات مدیره اتحادیه لنج‌داران و حمل‌ونقل دریایی استان بوشهر از توقف لنج‌ها در سواحل و مشکلات دریانوردان گفت.

لنج

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، سید علی موسوی گمارانی گفت: توقف لنج‌ها به‌منزله از حرکت ایستادن نیروی محرک در بنادر کشور است، بنابراین مسئولان باید راه را برای به حرکت درآوردن آن‌ها باز کنند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه لنج داران و حمل‌ونقل دریایی استان بوشهر افزود: دادوستد با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و صادرات و واردات کالاهای اساسی و از جمله ته لنجی از سال‌های گذشته حتی قبل از انقلاب در بنادر رایج بوده است.

وی ادامه داد: نزدیک به ۲۰ هزار فروند موتور لنج باری در بندرهای کشور فعال‌اند که هر لنج دست‌کم ۶ تا ۸ ملوان دارد و این ملوانان از طریق دادوستد با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس امرار معاش می‌کنند.

موسوی گمارانی بیان کرد: تعطیلی ورود لنج‌ها به امارات متحده عربی ناهماهنگی میان سازمان‌های داخلی کشور برای پیگیری این موضوع باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای لنج داران و دریانوردان کشور شده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه لنج داران و حمل‌ونقل دریایی استان بوشهر گفت: چرا لنج دارانی که در این برهه از زمان که کشور درگیر مشکلات اقتصادی است می‌توانند نقش‌آفرین باشند، باید متوقف شوند و با مشکلات معیشتی دست‌وپنجه نرم کنند؟ در این دوره، کشور ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمل‌ونقل دریایی است و باید موانع مربوط به این کار از طرف مسئولان برداشته و فعالیت لنج‌ها از سر گرفته شود.

وی عنوان کرد: نعمتی خدادادی به نام دریا و توانمندی مهمی به نام لنج‌های سنتی داریم که می‌توانند بدون هیچ مشکلی وارد کشورهای حاشیه خلیج‌فارس شوند و مایحتاج کشور را نظیر مواد اولیه کارخانه‌ها تا دارو و... را تهیه کنند.

موسوی گمارانی تأکید کرد: لنج‌ها و لنج‌داران بنگاه‌های زودبازده و چرخ محرک بنادر بوشهر هستند که بدون هیچ تسهیلاتی صدها هزار شغل ایجاد کرده‌اند و نباید جلوی فعالیت‌های آن‌ها گرفته شود.

او با گلایه از مسئولان گفت: مسئولان کشوری در جلسات تصمیم‌گیری درباره مسائل تجارت دریایی، نمایندگان لنج داران را دعوت نمی‌کنند و همین امر باعث می‌شود تصمیماتی بگیرند که زندگی یک قشر زحمتکش را به‌سختی یا حتی به نابودی بکشانند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه لنج داران و حمل‌ونقل دریایی استان بوشهر از مسئولان عالی‌رتبه کشور خواست، مشکل توقف لنج‌ها را پیگیری کنند و با دعوت از نمایندگان لنج داران، یک‌بار برای همیشه، مشکلات چند صدهزارنفری که ارتزاقشان از طریق دریاست را حل کنند.

موسوی عنوان کرد: بیکار شدن این افراد، باری بر دوش دولت و جامعه خواهد بود و با ادامه این روند و تعطیلی لنج‌ها در آینده نزدیک شاهد خالی شدن بنادر از سکنه و مهاجرت مرزنشینان به شهرهای دیگر خواهیم بود. از طرف دیگر باید با مشکلاتی اجتماعی و اقتصادی دیگری در بنادر دست‌وپنجه نرم کنیم.

او همچنین خطاب به لنج داران بنادر جنوبی کشور، گفت: دولت امارات هنوز هیچ‌گونه دستور عمل جدیدی مبنی بر ورود لنج‌های باری ایرانی در نظر نگرفته است.

کد خبر 510806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بوشهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha