مجموع نظرات: ۴
پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

تبلیغات در گوگل یکی از اثربخش‌ترین نوع تبلیغات در سال‌های اخیر معرفی شده است. شاید تعجب کنید اگر بگوییم که در هر ثانیه، 2.3 میلیون کاربر از سراسر جهان در گوگل یک عبارت را جستجو می‌کند.

image.png

به همین دلیل گفته می‌شود تبلیغات در گوگل یک روش بسیار مؤثر برای هدایت ترافیک به سمت وب سایت است. دقیقاً زمانی که کاربران زیادی به دنبال محصولات یا خدماتی مشابه به صنعت شما هستند، می‌توانید با کمک تبلیغات گوگل، تولیدات خود را در مقابل چشم آن‌ها قرار دهید.

اگر می‌خواهید بدانید نحوه‌ عملکرد تبلیغات گوگل چگونه است، این مطلب را از دست ندهید.

تبلیغات در گوگل چگونه است؟

گوگل تبلیغاتی را ارائه می‌دهد که در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می‌شود. شبکه نمایشی Display یکی از امکانات شرکت گوگل برای وب سایت‌هایی است که به دنبال تبلیغات هستند. شما در این شبکه نمایشی می‌توانید متن، تصویر، فیلم و یا هر فرمت دیگری را تبلیغ کنید. این کار به منظور جلب نظر کاربران انجام می‌شود و در حیطه‌ بازاریابی اینترنتی قرار دارد.

تبلیغات شما در مناطق منتخب در یک وب سایت (برای مثال آمازون) ظاهر می‌شود. به طور کلی تبلیغات در گوگل (ادوردز) به دو شکل صورت می‌گیرد:

- تبلیغات در SERP

- تبلیغات در سایت‌های همکار گوگل

1. تبلیغات در نتایج جستجو (SERP)

در بین کاربران ایرانی این روش بیشترین طرفدار را دارد. وقتی یک عبارت را در گوگل جستجو کنید، حتماً در صفحه نتایج جستجو با سایت‌هایی که در کنار آن‌ها عبارت AD یا آگهی درج شده است، روبه‌رو می‌شوید. این روش تبلیغات براساس کلمات کلیدی و محتوای مدیران وب سایت انجام می‌شود.

برای مثال یک شرکت که در زمینه‌ تولید محصولات پزشکی فعالیت دارد، می‌تواند محصولاتی از جمله «ماسک، محلول ضدعفونی کننده، ژل ضدعفونی کننده و ...» را به صفحه اول نتایج جستجو بکشاند. اما برای این کار قطعاً باید کلمات کلیدی هر محصول را پیدا و به سیستم تبلیغات گوگل معرفی کند.

2- تبلیغات در سایت‌های همکار گوگل

سایت‌های همکار گوگل هم تبلیغات وب‌سایت‌ها را نمایش می‌دهند. در این صورت می‌توانید تبلیغات محصولات یا خدمات خود را در قالب محتوای متنی، تبلیغات بنری، تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل و یا تبلیغات در جی میل انجام دهید.

هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟

هر وب سایتی می‌تواند از امکانات گوگل برای تبلیغات محصولات یا خدمات خود استفاده کند. پس این شرایط برای شما هم مهیاست. شما می‌توانید مطابق با میزان سرمایه خود برای تبلیغات گوگل اقدام کنید. در روش تبلیغات در سایت‌های همکار گوگل می‌توانید نوع سایت همکار را با موضوعات مورد نظر خود مشخص کنید.

همچنین در تبلیغات کلیکی هم براساس تعداد کلیک‌هایی که کاربران بر روی عناوین تبلیغاتی انجام می‌دهند، هزینه پرداخت می‌کنید. در روش گوگل ادوردز هم می‌توانید کلمات کلیدی خاص و پررقابت را انتخاب کنید که غالباً هزینه ی تبلیغات آن‌ها بالاتر است. 

فراموش نکنید هزینه‌های تبلیغات در گوگل به عوامل دیگری از جمله موقعیت جغرافیایی، کیفیت کمپین‌های تبلیغاتی و ... نیز بستگی دارد. برای مثال هزینه تبلیغات به ازای هر کلیک در ایالات متحده برای همه صنایع حدود 2.32 دلار است. این در حالیست که هزینه تبلیغات برای وب سایت ایرانی کمتر از این کشور محاسبه می شود.

تبلیغات گوگل چگونه به رشد کسب و کار کمک می‌کند؟

گوگل ادز در حول کلمات کلیدی متمرکز شده است. این همان چیزی است که همه کاربران به دنبال آن هستند. تبلیغ‌کنندگان باید لیستی از کلمات کلیدی را برای هدف‌گذاری انتخاب کنند. این کلمات مرتبط با کسب و کار آن‌هاست و دقیقاً همان چیزی است که کاربران در گوگل جستجو می‌کنند.

سپس تبلیغ‌کنندگان باید تبلیغات کلیکی گوگل را برای این کلمات کلیدی استفاده کنند. این انتخاب همراه با امتیازاتی است که توسط گوگل بر اساس کیفیت تبلیغات پیشنهادی تبلیغ‌کننده تعیین می‌شود. عوامل زیادی وجود دارد که تعیین می‌کند کدام یک از تبلیغات گوگل در SERP ظاهر شود.

زمانی که کاربران بر روی تبلیغات کلیک می‌کنند، تبلیغ کننده باید هزینه ی خاصی را برای هر کلیک یا CPC پرداخت کنید.

تبلیغات کلیکی یا CPC چگونه انجام می‌شود؟

گوگل برای انواع روش‌های تبلیغات خود هزینه‌های متفاوتی را در نظر می‌گیرد. حتی پرداخت هزینه برای هر یک از این روش‌ها نیز متفاوت است. تبلیغات کلیکی یا PPC به معنای پرداخت به ازای هر کلیک (Pay-Per-Click) است. اما قیمت هر کلیک چقدر است؟

در تبلیغات گوگل این جایگاه و رتبه‌بندی تبلیغات است که هزینه به ازای هر کلیک را تعیین می‌کند. در این صورت باید حداکثر مزایده (maximum bid) برای تبلیغات را انتخاب کنید. در صورتی که امتیاز کیفیت بالاتری را داشته باشید، تبلیغات شما در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد و در مقابل CPC کمتری از شما دریافت می‌شود.

جالب است بدانید یکی از قوانین تبلیغات در گوگل به این صورت است: کسانی را که امتیاز کیفیت پایین‌تری دارند، جریمه می‌کند. پس طبیعی است که باید به دنبال امتیاز کیفیت بالاتر باشید.

شاید بپرسید امتیاز کیفی (Quality Score) به چه معناست؟ این امتیاز به کلمات کلیدی و تبلیغات PPC مرتبط است. گوگل با توجه به این امتیاز هزینه هر کلیک برای تبلیغ را محاسبه می‌کند. به طور کلی فرمول محاسبه تبلیغات در گوگل به صورت زیر است:

برای کسب امتیاز کیفی چه راهی وجود دارد؟

دریافت امتیاز کیفی بالا برای کلمات کلیدی به عوامل زیادی بستگی دارد که عبارتند از:

- میزان نرخ CTR صفحات سایت شما

- ارتباط داشتن کلمات کلیدی مورد نظر با گروه تبلیغاتی

- ارتباط کیفیت و میزان مرتبط بودن صفحه فرود با کلمات کلیدی

- میزان مرتبط بودن متن آگهی گوگل

- میزان سوابق شما در حساب کاربری گوگل ادوردز

مزیت‌های داشتن امتیاز کیفی بالا برای تبلیغات گوگل

داشتن امتیاز کیفی بالا مزیت‌های زیادی را برای تبلیغ‌کنندگان به همراه دارد که عبارتند از:

- پرداخت هزینه کمتر: گوگل با کاهش هزینه‌های هر کلیک (CPC)، به تبلیغ کننده‌ها با امتیاز بالای کیفی پاداش می‌دهد. این موضوع به نرخ بازگشت سرمایه (ROI) کمک زیادی می‌کند.

- قرار گرفتن در موقعیت بالاتر: یکی دیگر از مزیت‌های داشتن امتیاز کیفی بالا، قرار دادن تبلیغات خود در موقعیت‌های بهتری در SERP است. به طوری که اغلب تبلیغات در گوگل در همان ردیف اول در SERP قرار می‌گیرد.

کد خبر 511615

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha