استاندار خوزستان گفت: اکنون روزانه یک هزار و ۲۰۰ تست بیماری کرونا در استان انجام می‌شود که به‌زودی این تعداد به یک هزار و ۷۰۰ تست می‌رسد.

آزمایش کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، غلامرضا شریعتی در گفتگوی زنده و مستقیم با مردم استان اظهار کرد: با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان، عصر جمعه ۲۶ اردیبهشت جلسه چهارساعته شورای تأمین و ستاد مقابله با کرونای استان خوزستان برگزار شد و دانشگاه علوم پزشکی نیز پیشنهادهایی را برای بهبود شرایط در استان ارائه کرد.

وی بیان کرد: تصمیم‌گیری برای ادامه تعطیلی اصناف و ادارات در استان بسیار سخت است چراکه تبعات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در پی خواهد داشت، چرخیدن چرخه اقتصادی مردم برای ما حائز اهمیت است و در تلاش هستیم که تعطیلی‌ها در استان به حداقل برسد اما سلامت جامعه اصلی‌ترین اولویت ما در تصمیم‌گیری است.

استاندار خوزستان با اشاره به افزایش شیوع بیماری کرونا در استان خوزستان، بیان کرد: اگرچه عمده بیماران کرونایی ما در استان، بیماران سرپایی هستند و همچنین تلاش ما برای بیماریابی افزایش پیداکرده اما آمار ابتلا اکنون افزایش‌یافته است.

وی گفت: تعداد بیماران بستری ما ۶۰ درصد افزایش پیداکرده است، این افزایش موجب فشار بر کادر بهداشت درمان می‌شود، اکنون از هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی که به بیماران کرونایی اختصاص پیداکرده ۷۰۰ تخت اشتغال است، از ۲۰۰ تخت ویژه ۱۵۰ تخت اشغال بوده و همچنین ۴۶ بیمار نیاز به دستگاه کمک تنفسی دارند که این هشداری است که ممکن است تداوم این شرایط و طغیان ناگهانی این بیماری ازلحاظ تجهیزاتی ما را با کمبود مواجه کند.

استاندار خوزستان با عنوان اینکه اکنون با برنامه‌ریزی و کار شبانه‌روزی توانسته‌ایم شرایط را کنترل کنیم، گفت: مردم برای حمایت و همراهی با ما و کادر درمانی تنها می‌توانند خود مراقبتی کرده و رفتارهای خود را اصلاح کنند.

شریعتی بیان کرد: تعطیلی ادارات و اصناف در ۱۶ شهرستان قرمز استان تا دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد، این شهرستان‌ها شامل اهواز، باوی، کارون، رامهرمز، آبادان، خرمشهر، مسجدسلیمان، شوش، شوشتر، دشت آزادگان، دزفول، هندیجان، گتوند، حمیدیه، هفتگل و ماهشهر هستند.

وی اضافه کرد: دزفول قرمزترین شهرستان استان درزمینهٔ شیوع به نسبت جمیعت است، ترددها بین شهرستان‌های قرمز نیز با محدودیت انجام می‌شود. در کل شهرهای دزفول، باوی، کارون، اهواز و شوشتر جزو شهرهای قرمز در خوزستان هستند.

استاندار خوزستان بیان کرد: مابقی شهرستان‌های استان با رعایت فاصله‌گذاری و انجام پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند، فعالیت اصناف به ثبت‌نام در سامانه سلامت و ارائه تعهد در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

کد خبر 511908

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خوزستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha