به گزارش خبرگزاری رویترز از هنگ کنگ، این بانک با صدور بیانیهای اعلام کرد این سرور ۲۶ آوریل در زمان انجام کارهای تعمیراتی، در شعبه منطقهای کوانگ تونگ مفقود شدهاست.
این بیانیه افزود اطلاعات این سرور شامل اطلاعات بانکی، اسامی مشتریان، میزان معاملات و نوع آنهاست ولی اطلاعات مربوط به کلمات عبور، پین کد و شناسه کاربران در این سرور قرار نداشتهاست.
بانک HSBC که برای این اطلاعات نسخه پشتیبان دارد اعلام کرد، سرور مفقود شده چند لایه امنیتی دارد و خطر فاش شدن این اطلاعات و سو استفاده ناشی از مفقود شدن این سرور بسیار کم است.
وین تران سخنگوی بانک HSBC در پاسخ به این پرسش که چرا این بانک تنها بعد از دو هفته، مفقود شدن سرور خود را تأیید کردهاست گفت: مفقود شدن سرور بلافاصله به پلیس اطلاع داده شد.
وی افزود: بانک سپس برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر، تحقیقات بیشتری انجام داد و موضوع را به اطلاع مرجع پولی هنگ کنگ رساند.