گروه سیاسی: حدود ۲۰۰ منتخب مجلس هشتم، در تالار اجتماعات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گرد هم آمدند تا ساز و کارهایی را برای اداره مجلس جدید به تصویب برسانند.

همایش روز پنجشنبه «توفیق خدمت» گرچه غیررسمی تلقی می‌شد، اما از آن رو که اکثریت نمایندگان مجلس آینده در آن حضور داشتند و تصمیمات آنها می‌تواند تعیین‌کننده مختصات هیات رئیسه آینده باشد، از اهمیت بسزایی برخوردار بود؛ چرا که حضور اعلام نشده محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری به این جلسه اهمیتی دوچندان بخشید.

طبق گزارش خبرگزاری‌ها که عمدتا براساس گفته‌های برخی از حاضران در جلسه تنظیم شده است، ‌ابتدا شهاب‌الدین صدر به‌عنوان دبیر اجرایی جبهه‌ متحد اصولگرایان در این همایش گزارشی از روند فعالیت‌ها ارائه کرد و گفت: شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان
تا کنون ۵۰ جلسه با حضور گروه ۶+۵ برگزار کرده است.

پس از او، رئیس‌جمهوری به ایراد سخن پرداخت و درباره روابط مجلس و دولت سخن گفت. سپس محمدرضا فاکر، نماینده‌ منتخب مردم مشهد که سابقه چند دوره نمایندگی مجلس را دارد، درباره وظایف نمایندگان سخنانی ایراد کرد.

هیأت‌مدیره موقت

در این نشست، اعضای هیأت‌مدیره موقت فراکسیون اصولگرایان این مجلس انتخاب شدند. وظیفه این هیات پیگیری امور تا زمان تشکیل مجلس اعلام شده است.

‌شهاب‌الدین صدر در گفت‌وگو با ایرنا با تایید این مطلب، گفت: براساس ساز و کار انتخاب هیأت‌مدیره موقت، فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم از استان‌های دارای کمتر از ۱۰نماینده یک نفر، استان‌های بالای ۱۰ نماینده ۲ نفر و از تهران نیز ۵ نفر به‌عنوان اعضای هیأت‌مدیره این فراکسیون انتخاب شدند و پس از تشکیل مجمع نمایندگان استان‌ها، نمایندگان هریک از استان‌ها برای عضویت در این هیأت‌مدیره انتخاب شدند. این افراد در مجموع ۴۴ نفر می‌شوند.

تشکیل هیات رئیسه

صدر با بیان اینکه این ۴۴ نفر هیأت‌مدیره موقت بعد از جلسه عمومی تشکیل جلسه دادند و هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان را انتخاب کردند، به فارس گفت: علی لاریجانی به‌عنوان رئیس هیأت‌مدیره موقت، سید شهاب‌الدین صدر به‌عنوان نایب رئیس اول، محمد‌حسن ابوترابی به‌عنوان نایب رئیس دوم و محسن کوهکن و میرتاج‌الدینی به‌عنوان منشی‌های هیأت‌مدیره انتخاب شدند.

محسن کوهکن که به گفته منابع آگاه سمت منشی هیات رئیسه موقت در فراکسیون اصولگرایان را برعهده دارد در گفت‌وگو با آریا، توضیح داد: هیات رئیسه موقت در روزهای آینده تشکیل جلسه خواهد داد و درباره نشست‌های کمیته‌ها ومسائل مربوط به آغاز به کارمجلس تصمیم‌گیری خواهد کرد.

بحث ریاست مجلس

عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل، در گفت‌وگو با پایگاه خبری عصرایران تاکید کرد: در این جلسه هیچ بحثی درباره رئیس مجلس مطرح نشد بلکه آقای لاریجانی پیشنهادی را داد که به استان‌ها بیشتر بها داده شود و نمایندگان در انتخاب هیات رئیسه مجلس نقشی پررنگ داشته باشند.

کد خبر 51318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز