جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

کاظم جلالی*: با وجود آنکه مقام معظم رهبری بارها بر لزوم پرهیز مسئولان کشور از گام نهادن در اختلاف‌های بیهوده تأکید فرموده‌اند

 اما باز هم شاهد بروز این معضل هستیم و نمی‌توان انکار کرد که بخش زیادی از انرژی مسئولان کشور صرف اختلافات درونی می‌شود.

مقام معظم رهبری در جمع مردم لار تأکید فرمودند که یکی از حربه‌های دشمن برای ضربه زدن به ما ایجاد اختلاف است. ایشان همانند حضرت امام خمینیره همواره بر موضوع وحدت کلمه تأکید می‌کنند و اهمیت این مقوله باعث شد تا سال گذشته را سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی ‌بنامند.

بدیهی است که وجود اختلاف‌نظر در درون خانواده بزرگ انقلاب اسلامی طبیعی است اما باید به این موضوع توجه داشت که تفرقه میان نیروهای انقلاب می‌تواند سبب آسیب رساندن به نظام و وحدت کشور ‌شود.

بنا به گفته حضرت امام، ریشه بسیاری از اختلافات در خواسته‌های نفسانی است و متأسفانه برخی حاضرند به خاطر اختلاف با یکدیگر حتی به اصول انقلاب هم ضربه بزنند و اینگونه اختلاف‌هاست که تبعات سنگینی برای نظام به همراه دارد.

مردم ایران بارها وفاداری خود را به انقلاب ثابت کرده‌اند و اکنون این وظیفه بر عهده مسئولان است که با توجه به رهنمودهای رهبری، دست از اختلافاتی که از خودخواهی نشأت می‌گیرد، بردارند و دلیل اینکه مقام معظم رهبری نیز در مقام آسیب‌شناسی نظام همواره مسئولان را به پرهیز از اختلاف توصیه می‌کنند، این است که دشمنان فرصتی برای لطمه‌زدن به کشور به دست نیاورند.

*مخبر کمیسیون امنیت ملی مجلس

کد خبر 51319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز