مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان یزد گفت: ۳۰ درصد مدارس یزد فرسوده هستند و بازسازی و مقاوم‌سازی آن‌ها به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدارس فرسوده

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، جواد ذاکر در نشست خبری افزود: در استان یزد ۱۶۰۰ مدرسه وجود دارد که از این تعداد، ۱۲۱۰ مدرسه فعال هستند.

وی با اشاره به کمبود مدرسه در استان اظهار کرد: ۳۴۷ مدرسه از مدارس فعال استان که دانش‌آموزان هم در آن حضور دارند، تخریبی هستند و نیاز به بازسازی یا مقاوم‌سازی دارند.

ذاکر از وجود ۳۰ درصد مدارس استان در شهرستان یزد خبر داد و ادامه داد: در حال حاضر میانگین کلاس‌های درس مدارس در استان هفت کلاس است، اما در برخی نقاط این میانگین بالاتر و در برخی نقاط وضعیت چندان مناسب نیست و بسیار کمتر است.

مدیرکل اداره توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان یزد بیان کرد: میانگین دانش‌آموزان مدارس استان به ازای هر مدرسه به صورت میانگین ۱۳۶ نفر است. در مرکز استان یزد این آمار ۲۷۱ است و نیازمند افزایش تعداد مدارس هستیم.

وی گفت: متاسفانه ۳۹۰ مدرسه در استان به صورت کاملا مخروبه و غیرقابل استفاده هستند و هیچ استفاده آموزشی از این فضاها صورت نمی‌گیرد.

ذاکر درباره مشارکت خیران در مدرسه‌سازی اظهار کرد: خوشبختانه یزد یکی از استان‌های پیشرو کشور در مدرسه‌سازی توسط خیرین است و در نقاط مختلف استان این اقدامات صورت گرفته است.

وی افزود: آمار مدارس فرسوده استان یزد تا چند سال قبل ۳۵ درصد کل مدارس بود که با اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل و مشارکت خوب خیران استانی، آمار مدارس فرسوده یزد به ۳۰ درصد رسیده است.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان یزد ادامه داد: با وجودی که در طول سال‌های گذشته تعداد قابل توجهی از مدارس فرسوده، بازسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند، اما همه ساله مدارس جدیدی فرسوده و به آمار تعداد مدارس نیازمند مقاوم‌سازی و بازسازی استان افزوده می‌شوند.

ذاکر افزود: در برخی شهرستان‌ها آمار مدارس فرسوده بسیار بالاتر از ۳۰ درصد است؛ از جمله در شهرستان تفت، ۵۴ درصد از کل مدارس درحال استفاده، فرسوده هستند.

وی اضافه کرد: در شهرستان اردکان ۴۳ درصد و در شهرستان یزد ۲۷ درصد مدارس، فرسوده هستند.

کد خبر 513397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha