همشهری آنلاین: سازمان بورس و اوراق بهادار، مجوز تاسیس هفتمین صندوق سرمایه‌گذاری مشترک را صادر کرد.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، رییس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این خبر گفت: پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری پیشتاز از روز یکشنبه 22 اردیبهشت در شرکت کارگزاری مفید آغاز می‌شود.

رضا کیانی به سوابق درخشان شرکت کارگزاری مفید در سبدهای مشاع اشاره و ابراز امیدواری کرد که هر چه سریعتر منابع مالی لازم برای آغاز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری پیشتاز فراهم شود.

سازمان بورس و اوراق بهادار پیش از این مجوز تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک بانک‌های ملی و صادرات ایران، حافظ، خبرگان، نهایت نگر و سهم آشنا را صادر کرده بود.

وی همچنین از آغاز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران در بازار سرمایه خبر داد و گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز فعالیت این صندوق را صادر کرد تا صندوق سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران فعالیت خود را آغاز کند.

کیانی اظهار داشت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهم آشنا، خبرگان، نهایت‌نگر، کارگزاری بانک صادرات ایران و حافظ پیش از این مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کردند.

رییس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار هدف از تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری را جمع‌آوری وجوه از سرمایه‌گذاران و اختصاص آن‌ها به خرید انواع اوراق بهادار به منظور کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، بهره‌گیری از صرفه‌جویی‌های ناشی از مقیاس و تامین منافع برای سرمایه‌گذاران اعلام کرد.

کیانی کاهش هزینه به‌کارگیری نیروی‌های متخصص در گردآوری، تحلیل اطلاعات و گزینش سبد بهینه اوراق بهادار، فراهم کردن امکان سرمایه‌گذاری مناسب و متنوع‌تر در دارایی‌ها و کاهش ریسک، نمایندگی سرمایه‌گذاران در مقابل اشخاص ثالث و ضمانت نقدشوندگی سرمایه‌گذاران را از امتیازات فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام از دیدگاه سرمایه‌گذاران اعلام کرد.

وی ورود اشخاص غیرحرفه‌ای از طریق سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به بازار و گسترش سرمایه‌گذاری‌ها در صنایع و شرکت‌های گوناگون را از مزیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام از منظر مقام ناظر بازار سرمایه دانست.

کد خبر 51461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز