دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
۰ نفر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نسبت به فعال شدن کانون‌های گرد و خاک از منشا عراق، در غرب و جنوب غرب استان هشدار داد.

گرد و غبار کرمانشاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کیامرث حاجی زاده اظهار داشت : براساس پیش‌بینی مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد وخاک هواشناسی خوزستان انتظار می‌رود، از اوایل تا اواسط روز جاری یعنی ۵خرداد در مناطق غربی و جنوب غربی استان شاهد گرد و خاک و در پی آن کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌ها باشیم.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستـان‌ها باید نسبت به آماده‌باش بخش‌های موردنیاز واحدهای تابعه، برقراری کشیک شبانه‌روزی و حضور در محل فعالیت، اطلاع‌رسانی مستمر و ارائه توصیه‌های ایمنی وبهداشتی مانند عدم تردد غیرضروری و  توقف در مجاورت سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، تیرهای انتقال برق، درختان و سایراجسام با احتمال سقوط و مناطق درمعرض خطر وقوع گردوخاک اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: به شهروندان به‌ویژه بیماران، کودکان، سالمندان و افرادساکن درمناطق درمعرض خطروقوع گردوخاک، آلودگی هوا وسقوط اجسام  و نیز به رانندگان برای احتیاط لازم در رانندگی با توجه به پیش‌بینی کاهش دیدافقی توصیه می‌شود.

وی ادامه داد : مراکز درمانی و بهداشتی سیار و شعب هلال احمر در مناطق پرتردد نیز برای انجام اقدامات لازم همچنین در خصوص سقوط احتمالی درختان، سازه‌های موقت و اجسام در اثر وزش باد ابلاغ شده تدابیر لازم را در نظر بگیرند.

حاجی زاده بیان کرد: کارخانجات ومراکزصنعتی نیز باید به منظور کاهش آلاینده‌های صنعتی تدابیرلازم را برای مدیریت مصرف سوخت داشته باشند و ضمن ارتباط مستمربا اداره کل مدیریت بحران استان واعلام آخرین وضعیت آمادگی برای حوادث احتمالی را در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر 514712

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha