مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: ویروس کرونا به هیچ عنوان از بین نرفته و تهدیدهای این بیماری همچنان جدی است و بی‌تفاوتی برخی مردم نسبت به آن جای نگرانی دارد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهروز اکرمی سه‌شنبه ۱۳ خرداد در نشست پدافند زیستی استان مرکزی افزود: ممکن است ویروس کرونا تا مدت‌ها در کنار مردم باشد و باید با آن زندگی کرد اما نباید به گونه‌ای رفتار کرد که شیوع این بیماری در جامعه افزایش یابد و نیاز است همچنان اقشار مختلف مردم به توصیه‌های کامل بهداشتی توجه کنند.

وی اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان استان مرکزی از زمان شیوع این بیماری تاکنون خوش درخشیده‌اند و زحمات و ایثارگری‌های زیادی برای رسیدن به وضعیت تثبیت این بیماری داشته‌اند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که آمارها دوباره افزیش پیدا نکند.

این مسئول یادآور شد: ورود دانشجویان از استان‌های وضعیت قرمز به دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی این استان، می‌تواند شرایط ویژه یا بحرانی را ایجاد کند و مسئولان دانشگاه‌های استان مرکزی باید در این راستا نظارت دقیق و ویژه داشته باشند و به هیچ عنوان اجازه ورود دانشجویان استان‌های قرمز کرونایی را ندهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: نمازجماعت در ادارات و سازمان‌ها نیز از ۱۷ خردادماه ۹۹ با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی برپا می‌شود و باید تمام مهرها، تسبیح و سجاده‌های این اماکن جمع‌آوری و هر فرد شرکت‌کننده باید مهر، سجاده و تسبیح شخصی با خود داشته باشد و فاصله یک متر از دیگران را نیز رعایت کند.

وی ادامه داد: تالارها و رستوران‌های پذیرایی و مهدهای کودک همچنان تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و اصنافی که به صورت غیرقانونی فعالیت داشته باید با آنها برخود شدید و جدی انجام شود. همچنین پنج مرکز ترک اعتیاد استان مرکزی نیز از ۱۷ خردادماه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند و نظارت بر این اماکن نیز باید به صورت مستمر مورد توجه قرار گیرد.

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: وضعیت بسیاری از استان‌های کشور در خصوص بیماری کرونا از زرد به قرمز رسیده اما در شرایط فعلی وضعیت استان مرکزی کنترل شده است و برای تداوم این وضعیت مردم باید همچنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

دکتر سیدمحمد جمالیان افزود: در کنار کادر درمانی این استان، کادر بهداشتی نیز تلاش‌های شبانه‌ روزی زیادی برای مقابله با ویروس کرونا داشته که جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: ۱۴ هزار و ۸۸۰ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی در استان وجود دارد که ۱۴ هزار و ۸۸۰ بازرسی در فروردین‌ماه و ۱۷ هزار و ۶۲۱ بازرسی در اردیبهشت ماه امسال از این مراکزانجام شده که ۱۸۱ مرکز متخلف در فروردین‌ماه و ۱۷۱ مرکز متخلف در اردیبهشت‌ماه مهر و موم شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: هفت‌هزار و ۲۲۸ بازرسی نیز در فروردین ماه امسال و ۹ هزار و ۹۹۵ بازرسی در اردیبهشت‌ماه از اماکن عمومی انجام شده که ۱۲۴ امکان در فروردین‌ماه و ۷۷ اماکن در اردیبهشت‌ماه امسال مهر و موم شده است.

دکتر جمالیان تصریح کرد: در این مدت ۳۷۶ بازرسی از مراکز عرضه قلیان انجام شده که ۱۳ مرکز در فروردین‌ماه و ۱۲ مرکز در اردیبهشت ماه امسال مهر و موم شده است.

وی عنوان کرد: ۲۷ هزار و ۲۱۹ بازرسی در فرودین ماه و ۳۲ هزار و ۶۴۲ بازرسی در اردیبهشت ماه امسال از کارگاه‌های استان مرکزی انجام شده و در این مدت به ۵۱ هزار و ۲۴۷ کارمند نیز آموزش‌های لازم ارایه شده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان مرکزی افزود: تلاش‌های زیادی انجام شده تا در کنار این بیماری چرخه اقتصادی نیز فعال باشد، اما نیاز است اقشار مختلف مردم ویروس کرونا را جدی بگیرند و بدانند با کوچکترین سهل‌انگاری می‌تواند شرایط استان بحرانی شود.

کد خبر 517512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha