مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
۰ نفر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: درآمدهای تحقق‌یافته این استان از سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۹۸ روند رو به رشد داشته و به بیش از ۵۹ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال رسید.

استان مرکزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «سعید فرخی» افزود: نسبت درآمد تحقق یافته به مصوب استان مرکزی در سه سال گذشته روند رو به رشد داشته به‌طوری که میزان این شاخص از ۳.۸۲ درصد در سال ۱۳۹۶ به رقم ۸.۱۵ درصد در سال ۱۳۹۸ رسیده است.

وی ادامه داد: با وجود اعمال تحریم‌های ظالمانه و مشکلات اقتصادی کشور در سال‌های ۹۶ تا ۹۸، گام‌های مهمی برای توسعه صنعتی استان مرکزی برداشته شد، به‌طوری که بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال در زمینه تکمیل و توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان هزینه شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان کرد: بیش از ۴۵۶ هکتار زمین صنعتی برای ساخت واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی واگذار شد و ۱۰۲ لیتر برثانیه آب و ۱۰۳ مگاوات برق به ظرفیت زیرساخت­‌های شهرک‌ها و نواحی اضافه شد.

فرخی اظهار داشت: سال‌های ۹۶ تا ۹۸ مجموع صادرات غیرنفتی استان معادل ۲ میلیارد و ۹۷۳ میلیون دلار و میزان واردات استان که بیشتر در قالب ماشین آلات و مواد اولیه مصرفی واحدهای صنعتی و معدنی است، معادل یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار بوده است.

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری استان در سه سال گذشته همواره از متوسط نرخ بیکاری کشور پایین‌تر و در سطح تک رقمی بوده‌است.

کد خبر 518101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha