انتشار خبر مرگ دلخراش یک کارگر ساختمانی که به دلیل نزدن ماسک زیر شکنجه نیروهای پلیس گوادالاخارا جان سپرده بود، شهروندان خشمگین این شهر مکزیک را خیابان‌ها کشاند.

شورش در مكزيك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، هر چند پلیس ضدشورش مکزیک برای مقابله با معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرد اما مردم خشمگین شیشه‌های ساختمان‌های دولتی را شکستند، روی دیوارهای مناطق تاریخی شهر نقاشی کشیدند و چند خودروی پلیس را آتش زدند. ویدئوی به آتش کشیده شدن یک مامور پلیس پس از ریختن نفت روی او هم در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

اعتراض اصلی آنها به خشونت پلیس در پرونده مرگ جووانی لوپس جوان است که گفته می‌شود به دلیل نزدن ماسک بازداشت و در زندان به دلیل شکستگی جمجمه و شلیک یک گلوله به پایش از دنیا رفته است. وقتی خانواده لوپس برای یافتن نشانی از او به بیمارستان رفتند، جنازه فرزندشان را تحویل گرفتند. این جوان مکزیکی ماه می بازداشت شده و چند روز بعد در بازداشت پلیس جان داده بود.

انزیکه آلفارو، فرماندار ایالت خالیسکو برای کاهش خطر انتشار ویروس در گواداخالار در ناآرامی‌های اخیر زیر فشار است و از سوی دیگر هواداران رئیس جمهوری مکزیک را به دلیل دمیدن در آتش آشوب‌ها سرزنش می‌کند. از سوی دیگر، برخی چهره‌های برجسته مکزیک از جمله یک رئیس جمهوری پیشین برای آرام شدن آشوب‌ها خواستار تحقیق بیشتر درباره دلیل مرگ لوپس و بازداشت پلیس‌های خطاکار شده‌اند.

کد خبر 518244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha