مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: آموزشگاه‌های آزاد هنری و سینمایی این استان ۳ میلیارد و ۸۱۶ میلیون ریال از شیوع کرونا خسارت دیدند که جبران آن در دستور کار است.

هنری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام عباس دانشی یکشنبه ۱۸ خرداد افزود: ۱۰۶ مرکز فعالیت‌های هنری و سینمایی در استان مرکزی فعالیت دارند که با شیوع ویروس کرونا در سه ماه اخیر تعطیل شده‌ و ۸۴۸ نفر شاغل این مراکز درآمدی نداشته‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شمار قابل توجهی از هنرمندان رشته‌های مختلف هنری استان مرکزی تنها منبع درآمدشان از فعالیت‌های هنری است، خسارت‌های وارده به فعالان این حوزه  دامنه وسیعی از معضلات معیشتی را برای آنان و خانواده‌هایشان ایجاد کرده که نیازمند رسیدگی فوری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: مجموع خسارات اصحاب  فرهنگ و هنر این استان فهرست‌بندی شده و برای چاره‌اندیشی در اختیار مراجع ذیربط در وزارتخانه قرار گرفته که پس از بررسی‌ها و راستی‌آزمایی تسهیلات ویژه‌ای به این قشر اختصاص داده خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: سالن‌های تئاتر و سینما سه میلیارد و ۳۱۲ میلیون ریال، استودیوهای ضبط صدا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و مجتمع‌ها و پردیس‌های سینمایی استان مرکزی نیز ۱۰ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال در نتیجه شیوع ویروس کرونا خسارت دیدند.

کد خبر 518816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha