همشهری آنالاین: گروه شبه نظامی هندی مسوولیت یک سری انفجار‌های هماهنگ در یک مرکز خرید در شهر جیپور را به عهده گرفت.

به گزارش رویترز، پلیس هند اعلام کرد: در یک نوار ویدوئویی که از طریق پست الکترونیکی ارسال شده تصاویری از یک بسته که به پشت یک دوچرخه بسته شده به نمایش در آمده است.

در این ای میل به این نکته اشاره شده که این بسته حاوی بمب است. در این نوار ویدوئویی که تصاویر آن روز پنجشنبه 15 مه از تلویزیون سراسری هند پخش شد، شماره سریال یکی از دوچرخه‌ها نیز به چشم می‌خورد. پلیس اعلام کرده است که تلاش دارد شماره سریال دوچرخه نشان داده شده در نوار ویدئویی را با شماره سریال‌های دوچرخه‌های به کار رفته در بمب گذاری تطبیق دهد.

پلیس هند همچنین اعالام کرده است که گروه ناشناخته هندی در این ای میل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است اگرچه این حمله در فصل حضور چشمگیر توریست‌ها در جیپور انجام نگرفته هدف از این انفجار‌ها صنعت توریسم هند بوده است.

پلیس هند افزوده است: این گروه شبه نظامی همچنین تهدید کرده است که به حملات خود ادامه خواهد داد.

یکی از مقامات ارشد پلیس در جیپور در مصاحبه بارویتر گفت:ما صحت این نوار و ادعای این گروه شبه نظامی مبنی بر پذیرش مسئولیت انفجار‌های جیپور  را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انفجار 8 بمب که بسیاری از آن‌های در پشت دوچرخه‌های جاسازی شده بودند، 61 کشته و216 مجروح در شهر غربی جیپور بر جای گذاشت.[انفجار در هند 80 کشته برجای گذاشت]

در سال‌های اخیر انفجار بمب در شهرهای هند، صدها کشته بر جای گذاشته است. مرگبارترین این انفجارها در ژوییه 2006 رخ داد. در جریان این حادثه  هفت بمب در خطوط راه‌آهن بمبئی منفجر شد که بر اثر آن 180 نفر کشته شدند.

کد خبر 51963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز