مجلس یازدهم در حالی در خرداد ماه ۹۹ آغاز به‌کار کرد که مردم استان تهران از نمایندگان خود ریل‌گذاری مناسب برای جبران کاستی‌ها در اطراف تهران و تقویت وظیفه نظارتی مجلس را مطالبه می‌کنند.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مجلس یازدهم از هفتم خردادماه آغاز به‌کار کرد و هم‌زمان با آغاز به‌کار مجلس شاهد بحث‌هایی در بین مردم چه در فضای مجازی و چه در جامعه در مورد مطالبات از یازدهمین دوره مجلس هستیم.

هرکس بسته به نیاز محیط و منطقه خود و نیز کشور مطالباتی را مطرح می‌کند و مردم استان تهران نیز از این قاعده مستثنی نیستند و مطالبات عدیده‌ای را از نمایندگان بهارستان‌نشین خود دارند.

توسعه حمل و نقل ریلی در استان تهران

یکی از شهروندان اسلامشهر به‌عنوان دومین شهر پر جمعیت استان تهران که حوزه انتخابیه مشترکی با شهرستان‌های تهران، پردیس، ری و شمیرانات دارد، گفت:  حمل و نقل عمومی و ریلی حدود سه دهه است، که نیاز و مطالبه جمعیت یک میلیون نفری اسلامشهر و جنوب غرب استان تهران است، نمایندگان قبلی نیز هرکدام برای جلب اعتماد مردم و گرفتن رأی آنها در زمان تبلیغات انتخاباتی روی این مطالبه مانور می‌دادند، اما تاکنون اقدامی جز مصوبات روی کاغذ، مراسم‌های افتتاح و نیز قراردادهای متعدد ندیده‌ایم.

محمد عمویی ادامه داد: نمایندگان قبلی مجلس بارها به مردم اسلامشهر قول راه‌اندازی مترو را داده‌اند، که هرگاه از آنها در مورد پیشرفت کار سوال می‌پرسیم و از آنها می‌خواهیم تا به‌عنوان نماینده ما از مسئولان امر مطالبه داشته باشند، می‌گویند که طرح در مرحله مطالعات است، آخر تا کی قرار است در این خصوص مطالعات شود، آیا وقت عمل نرسیده است؟

این شهروند افزود: ترافیک سنگین و تردد بالا مردم در شهرستان‌های جنوب غرب استان به شهر تهران نشان دهنده اهمیت راه‌اندازی حمل و نقل ریلی و مترو در این مسیر است و این اقدام سبب صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوای تهران و اسلامشهر و کاهش معطلی مردم در ترافیک‌های این مسیر خواهد بود.

مقابله با فساد اقتصادی

شهروند دیگری که در پاکدشت در جنوب شرق استان تهران زندگی می‌کند، گفت: مبارزه با فساد اداری و اقتصادی در منطقه یکی از اصلی‌ترین مطالبات از نماینده فعلی این شهرستان در مجلس است. شما به تعداد دستگیری‌های این چهار سال اخیر در ادارات مختلف شهرستان نگاه کنید، تا به خوبی متوجه اهمیت مبارزه با فساد، تبعیض و برخی رانت‌خواری‌ها بشوید.

وی افزود: قطعاً نماینده مجلس با استفاده از وظیفه نظارتی این دستگاه پر اهمیت می‌تواند، در کاهش فساد اداری و اقتصادی در منطقه نقش عمده‌ای داشته باشد و از طریق وزرا و نیز تعامل با دستگاه‌های اجرایی برای سالم سازی فضای اقتصادی در ادارات و نیز مبارزه با ارتشاء گام بردارد و حامی اقداماتی باشد که اخیراً به خوبی آغاز شده است.

کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی جنوب شرق تهران

یکی از شهروندان ورامین در جنوب شرقی استان تهران نیز کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی را از دغدغه‌های اصلی مردم در این منطقه دانست و افزود: در دشت ورامین شامل شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت، پیش از این با حفر چاه‌های ۱۵ تا۲۰ متری به آب می‌رسیدیم، اما اکنون باید ۲۵۰ الی ۳۰۰ متر حفر شود، تا به آب، آن هم رگه‌های ضعیف برسیم، که این میزان آب فقط یکی دو سال جواب می‌دهد و سپس خشک می‌شود.

مهدی شاهسون گفت: این کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی سبب ایجاد فرونشست‌های متعددی در دشت ورامین شده است، که خطر آن دست کمی از زلزله ندارد. این کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی علاوه بر افزایش مصرف و نیاز به صرفه‌جویی در مصرف آب و ترویج آبیاری نوین نیازمند دریافت حق‌آبه مردم منطقه از سد ماملو است.

وی اضافه کرد: زمانی که سد ماملو تأسیس شد، قرار بود، حق آبه منطقه داده شود، اما هنوز آن طور که باید از حق‌آبه این سد بهره مند نیستیم و همین عدم برخورداری از حق‌آبه سد ماملو سبب برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی و کاهش سطح آب آنها می‌شود.

این شهروند ورامینی گفت: نماینده سابق مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی بارها از کندی روند انتقال پساب تصفیه‌خانه جنوب تهران به دشت ورامین انتقاد کرده بود، اما واقعیت آن است که پیش از احداث سد ماملو روی رودخانه جاجرود، هرساله شاهد سیرآب شدن دشت ورامین از آب رودخانه جاجرود بودیم، اما حالا این آب برای مصرف مردم تهران می‌رود و قنات‌ها و سفره‌های زیرزمینی ورامین هر روز کم آب و کم آب‌تر می‌شود.

کندی اجرای بیمارستان پیشوا در میان وعده‌های بی‌عمل

شهروند پیشوایی دیگری نیز از کندی اجرا بیمارستان پیشوا علی رغم وعده‌های متعدد مسئولین انتقاد کرد و گفت: ما از نماینده خود در مجلس تقاضا داریم، از وزرا و نهادهای دست اندرکار که به وعده‌های خود عمل نکردند و بیمارستان پیشوا را نیمه کاره رها کرده‌اند، در این خصوص سوال کند.

محمد امینی افزود: بالاخره باید یک نفر صدای ما را بشنود و اینکه نماینده ما در مجلس شورای اسلامی صدای ما را به گوش مسئولین بالادستی برساند تا بدانند که شهرستان پیشوا حتی یک بیمارستان ندارد، بسیار مؤثر است.  تقاضا داریم که این مطالبه در مجلس تا رسیدن به نتیجه نهایی در نظر نماینده مردم پیشوا در مجلس باشد.

خوشبینی نسبت به توسعه حمل و نقل ریلی در اطراف تهران

یک کارشناس امور پارلمانی حضور محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران طی ۱۲ سال بر کرسی ریاست مجلس شورای اسلامی را نوید دهنده رفع بسیاری از معضلات شهری به ویژه حمل و نقل عمومی دانست و افزود: امروز توسعه حمل و نقل عمومی نیاز شهرهایی مانند اسلامشهر، شهریار، ورامین، پردیس و… در اطراف تهران است و همه می‌دانند، که شهرداری تهران به‌تنهایی توانایی توسعه حمل و نقل عمومی در اطراف این شهر را ندارد.

محمد اکبری بیان‌کرد: اگر یک بار برای همیشه بتوانیم با مدیریت جهادی و حمایت مجلس و دولت حمل و نقل عمومی و ریلی را در اطراف تهران راه‌اندازی کنیم، شاهد صرفه‌جویی در سوخت، کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک خواهیم بود.

وی اضافه‌کرد: تقریباً اغلب کارشناسان و افراد مطلع به افزایش تعاملات میان شهرداری تهران و مجلس در دوره یازدهم خوشبین هستند.

اکبری مقابله با فساد اقتصادی را از دیگر موارد مهمی دانست، که انتظار می‌رود، مجلس یازدهم با این رویکرد کار خود را آغاز کند و گفت: امروز فشار وارد بر مردم بر کسی پوشیده نیست و قطعاً مجلس می‌تواند، با اقدامات نظارتی و نیز مقابله با فساد اقتصادی در کاهش آن نقش بسزایی داشته باشد.

کد خبر 520175

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha