مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: استفاده از کولر و وسایل سرمایشی تنها در صورت حضور بیمار در مکانی مشترک که عده‌ای دیگر هم هستند باعث انتقال ویروس به آن‌ها می‌شود.

کولر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، میمنت توبه‌کار چهارشنبه ۲۱ خرداد افزود: کولرگازی خانگی یک وسیله خنک‌کننده داخلی است و تا زمانی که فرد بیمار در محیط خانه نباشد، این وسیله به‌هیچ‌عنوان نقشی در انتقال بیماری نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: درصورتی‌که در یک محیط پرتراکم عمومی مانند اداره‌، فردی مبتلا وجود داشته باشد، کولر نقش مؤثری در انتقال ویروس از فرد مبتلا به دیگران دارد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان بوشهر ادامه داد: اگر در یک محیط عمومی که توسط کولرهای گازی خنک می‌شود یک فرد بیمار وجود داشته باشد به دلیل وجود ویروس در بازدم و عطسه این افراد، باگذشت زمان تراکم ویروس در محیط افزایش می‌یابد و تعویض هوا می‌تواند به کاهش این تراکم کمک کند.

توبه‌کار گفت: بهتر است در محیط‌های عمومی از یک سیستم تهویه مطبوع استفاده شود که قادر باشد هر پنج دقیقه یک‌بار حجم هوای محیط را تعویض کند.

وی توصیه کرد: در محیط‌هایی عمومی که با کولر خنک می‌شود یک در یا پنجره باز باشد و از یک فن قوی برای جابه‌جایی هوا استفاده و فیلتر کولرها به‌طور مرتب تمیز شود.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: استفاده افراد در محیط‌های عمومی از ماسک الزامی است.

وی اضافه کرد: همچنین در هنگام استفاده از کولر اتومبیل شبکه آن تمیز شود و بخشی از شیشه باز گذاشته شود تا هوای بیرون در ماشین جریان پیدا کند.

کد خبر 520333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha