۶ زندانی تبهکار که در زمان مرخصی از زندان با گروگان گرفتن رئیس یکی از شعبه‌های بانک، ۱۲۲ میلیارد تومان برای آزادی‌اش خواسته بودند، دستگیر شده و به زودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شوند.

دستگیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رسیدگی به این پرونده از اواسط سال ۹۷ با گزارش یک فقره آدم‌ربایی به مأموران پلیس آغاز شد. مأموران پس از مراجعه به شعبه متوجه شدند که اعضای باند پس از سرقت ۴۰ میلیون تومانی، رئیس شعبه را هم گروگان گرفته و درخواست ۱۲۲ میلیارد تومان وجه نقد کرده‌اند.

مدیران ارشد بانک به تشخیص پلیس تصمیم گرفتند تا با واریز مبلغ درخواستی این باند به‌صورت ساختگی علاوه بر فراهم کردن امنیت جانی برای رئیس شعبه گروگان گرفته شده، سارقان را هم ردیابی کنند. ساعاتی بعد سارقان که از واریز وجه میلیاردی مطمئن شده بودند، گروگان را آزاد کردند. این در حالی بود که مأموران هم محل اختفای سارقان را محاصره کردند و در یک عملیات همه اعضای آن دستگیر شدند.

  • اظهارات رئیس بانک پس از آزادی

رئیس بانک پس از آزادی به مأموران پلیس گفت: روز حادثه چند مأمور قلابی من را ربودند. یکی از آنها به من گفت تا با شعبه تماس بگیرم و دستور پرداخت پول‌های نقد را بدهم و بعد هم بگویم که گروگان گرفته شده‌ام و باید برای آزادی‌ام ۱۲۲ میلیارد تومان پول پرداخت کنند. پس از آن به بانک رفتیم و یکی از آنها به داخل بانک رفت و ۴۰ میلیون تومان پول را طبق سفارش من گرفت و دوباره سوار خودرو شد و من را به مکان نامعلومی بردند.

  • کارمند اخراجی سردسته باند

تحقیقات نشان می‌داد که همه متهمان دارای سوابق متعددی هستند و غیر از یکی از آنها بقیه تحصیلکرده هستند. متهمان در زندان این باند را تشکیل داده‌ بودند و با هم برای اجرای نقشه سرقت و گروگانگیری به‌ مرخصی آمده‌ بودند. رئیس این باند «بهرام» کارمند اخراجی همان بانک بود که سال ۸۲ به‌خاطر سرقت ۸ میلیاردی از حساب مشتریان توسط مأموران امنیتی شناسایی و بازداشت و به رد مال و ۱۸ سال حبس محکوم شد.

متهم در سال ۹۲ یک بار مرخصی گرفته و از زندان بیرون آمده بود که باز هم سرقتی از بانک انجام داد و دوباره به ۶ سال حبس محکوم شد. این بار با گذشت ۶ سال، بار دیگر نقشه گروگانگیری و سرقت را با کمک هم‌بندی‌هایش طراحی کرده بود.

پس‌ از تکمیل تحقیقات برای همه متهمان این گروگانگیری، پرونده کیفرخواست آنها با اتهامات سرقت مسلحانه از بانک، آدم‌ربایی و جعل عنوان مأمور نیروی انتظامی صادر شد و پرونده از دادسرای شهریار به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و به زودی متهمان این پرونده محاکمه می‌شوند.

کد خبر 520481

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    2 0
    حبس ابد با اعمال شاقه؛ اعدام غلط است