همشهری آنلاین: هیات وزیران مجید روحانی‌نیا و محمود صادقی اردکانی را به سمت رییس و عضو هیات عالی نظارت سازمان حسابرسی منصوب کرد.

این تصمیم در جلسه روز یکشنبه 22 اردیبهشت و بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصاد و دارایی، در راستای اجرای قانون اساسنامه سازمان حسابرسی اتخاذ شد.

هیات عالی نظارت مرکب از یک رییس و 4 نفر از افراد مسلط به امور حسابداری و حسابرسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس هیات عالی نظارت و یک عضو با پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیات وزیران و دو عضو با انتخاب رییس دیوان محاسبات و یک عضو با پیشنهاد دادستان کل کشور منصوب می‌شوند.

هیات عالی نظارت سازمان حسابرسی وظیفه نظارت مستمر بر عملیات جاری سازمان را به عهده دارد و گزارش‌های لازم از بررسی‌های خود را به مجمع عمومی و در صورت لزوم به مراجع ذی‌ربط قانونی تسلیم می‌کند.

مهمترین وظایف سازمان حسابرسی عبارت است از: تامین نیازهای اساسی دولت در زمینه حسابرسی، ارائه خدمات مالی لازم به بخش‌های دولتی و تحت نظارت دولت، تدوین و تامین اصول و ضوابط حسابداری و حسابرسی منطبق با موازین اسلامی، تحقیق در روش‌های علمی و عملی به منظور اعتلای دانش تخصصی منطبق با نیازهای کشور.

این سازمان همچنین وظایفی از قبیل بازرسی قانونی و امور حسابرسی کلیه دستگاه‌های دولتی، حسابرسی طرح‌های عمرانی و ارائه خدمات و مشاوره مالی، تربیت و آموزش افراد متعهد و تدوین اصول و ضوابط حسابداری و حسابرسی در سطح کشور را عهده دار است.

این مصوبه در تاریخ 25 ‪ اردیبهشت 87 ‬از سوی پرویز داودی - معاون اول رییس جمهوری - برای اجرا ابلاغ شده است.

کد خبر 52080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز