مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
۰ نفر

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: بیشترین مدارس فرسوده کشور در این استان وجود دارد.

مدرسه فرسوده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی شهری گفت: بازسازی مدارس فرسوده و ساخت مدارس جدید در استان تهران به ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شهری اظهار داشت: بازسازی ۲۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس فرسوده تهران بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: همچنین برای رسیدن این استان به شرایط استاندارد کشوری به ساخت یک‌هزار مدرسه ۱۵ کلاسه نیاز است که این موضوع هم بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار طلب می‌کند.

شهری افزود: البته تحقق این موضوع با اعتبارات دولتی سال‌ها به طول خواهد انجامید، اما اگر خیران، نهادها و موسسه‌ها به کمک مدرسه‌سازی در استان تهران بیایند، در مدت زمانی کوتاه امکان بازسازی و احداث مدارس به وجود خواهد آمد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران بیان کرد: بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز در مدارس این استان مشغول تحصیل هستند و این آمار از جمعیت برخی شهرها و استان‌های کشور بیشتر است.

وی اظهارداشت: با توجه به کمبود فضاهای آموزشی، میزان تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های درس در شهر و شهرستان‌های استان تهران، ۳۲ نفر در هر کلاس درس است.

شهری گفت: میانگین تراکم دانش‌آموزی کشور ۲۴ نفر در هر کلاس درس را نشان می‌دهد و این آمار یعنی در هر کلاس‌ درس استان تهران ۸ دانش‌آموز مازاد وجود دارد.

کد خبر 521137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha