شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

رسول دانیال زاده ابربدهکار بانکی، معروف به سلطان فولاد، نقش پررنگی در پرونده فسادهای اکبر طبری (معاون پیشین قوه قضاییه) داشته است. اما چگونه؟

رسول دانیال زاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نام رسول دانیال زاده پیش از آن که در پرونده اکبر طبری مطرح شود، در پرونده فساد فولاد آمد و از او به عنوان «سلطان فولاد ایران» و مالک برج‌های لوکس روما و فلورا در کامرانیه تهران و یکی از ابربدهکاران نظام بانکی کشور یاد شد.

رسول دانیال زاده نمین، اهل اردبیل است و عضو هیئت‌های اقماری شرکت‌های صنایع لوله گالوانیزه روی پوشان قزوین، شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان، شرکت لوله گالوانیزه ماهان سمنان، شرکت مجتمع فولاد گیلان و شرکت فولاد کاویان بوده است.

دانیال زاده در فساد صورت گرفته در موضوع فولاد نقش پررنگی داشت و پس از آن که نام او به عنوان یکی از متهمان پرونده فولاد مطرح شد، از کشور فرار کرد اما پس از مدتی خود داوطلبانه به ایران بازگشت. مهرماه سال گذشته بود که دانیال زاده از کشور فرار کرد، اما یک ماه پس از متواری شدن داوطلبانه خود را معرفی کرد و به کشور بازگردانده شد.

دانیال‌زاده یکی از بزرگترین بدهکاران شبکه بانکی کشور و دارای برج‌های لوکس در مناطق خوب تهران بوده و مبلغ ۱۸۳ میلیارد و ۲۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال به اکبر طبری متهم ردیف اول پرونده رشوه داده است.

دانیال زاده چندین شرکت با همسر، پسر و دخترانش داشت و مواد اولیه را برای این شرکت‌ها وارد می‌کردند، اما از آنجا که فرار مالیاتی بسیاری داشت و بدهی‌های کلان مالی به بار آورده بود و یکی از متهمان ردیف اول پرونده به شمار می‌رفت، رشوه‌های سنگینی به اکبر طبری داد.

دانیال زاده با دریافت وام‌های کم بهره توانست برج‌های لوکس را در مناطق تهران تأسیس کند، اما اینکه چگونه ارتباط او با اکبر طبری پررنگ شده، هنوز مشخص نیست. تاکنون در کیفرخواست صادره علیه طبری از رشوه ۱۸۳ میلیاردی دانیال زاده و یک واحد مسکونی لوکس به اکبر طبری صحبت شده، اما هنوز درباره دیگر موضوعات پرونده چیزی گفته نشده است و باید منتظر ادامه جلسات دادگاه برای مشخص شدن نقش این متهم ماند.

سومین دادگاه رسیدگی به اتهامات کلان اقتصادی اکبر طبری فردا یکشنبه ۲۵ خرداد برگزار می شود و رسول دانیال زاده نیز یکی از متهمان حاضر در جلسه دادگاه طبری است.

کد خبر 521238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    ما اینجا واسه نون شب از صبح استرس داریم ک میتونیم دو تا نون و یه پنیر سر سفره شام ببریم اینا از ۱۸۳ ملیارد که من نمیدونم میشه چند ملیون رشوه و بده بسون دادن.اگر خدایی هس کا میدونیم هس الهی از صبح تا شب شب تا صبح هرکس به ای مردم ظلم کرده روی ارامش رو نبینه و هر لحظه اش اش استرس و دلهره و بدیومی باشه