یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
۰ نفر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۱۵۰ نقطه بحرانی مستعد حریق در جنگل‌های استان شناسایی شده که تاکنون برای ۷۰ نقطه تجهیزات و امکانات در نظر گرفته شده است.

حریق

یه گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شیرزاد نجفی یکشنبه ۲۵ خرداد بیان کرد: مابقی نقاط بحرانی نیز با اعتباری که از محل استانداری لرستان به منابع طبیعی اختصاص داده شده تجهیز می‌شوند.

وی افزود: استفاده از جوامع محلی، کشاورزان، دهیاری‌ها و شوراها برای مهار آتش باید در دستور کار قرار گیرد. بارندگی‌های خوب و قابل توجهی که در استان شاهد بودیم  باعث شد پوشش گیاهی بیش از پیش غنی شود که همین پوشش گیاهی و گرم شدن چند درجه‌ای هوا نسبت به سال گذشته می‌تواند در بحث حریق مشکل‌ساز باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان ادامه داد: افزایش سرعت عمل در مقابله با حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع نیازمند تجهیز و ادوات سخت‌افزاری مجهز است که در این ارتباط یک خودرو مجهز آتش نشانی را به منظور اطفای حریق خریداری شد.

نجفی تاکید کرد: این خودرو با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی خریداری شد و قابلیت حمل یکهزار لیتر آب و ۲ اپراتور آب پایش از ۲ جهت با قدرت پرتاب ۷۰ متر را دارد.

وی یادآور شد: اقدامات پیشگیرانه‌ای همچون بکارگیری دیده‌بان، ایجاد آتش بُر، نصب کانکس، خرید دستگاه‌های دمنده، فلکسی بک، آتش‌کوب برای مهار آتش سوزی احتمالی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 521356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha