مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از محکومیت ۲ سال حبس برای عاملان حریق در عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد.

جنگل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن وحید مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اعلام این‌که در هفته گذشته ۲۱ فقره آتش‌سوزی در منابع طبیعی استان مهار شده است، گفت:شب گذشته هم در ۵ نقطه از عرصه‌های منابع طبیعی استان حریق رخ داد که با کمک مردم، مسئولین و نیروهای این اداره‌کل آتش خاموش شد.

وحید گفت: این آتش‌سوزی‌ها به بیش‌از ۱۸ هکتار از اراضی منابع طبیعی خسارت وارد کرده است، عوامل انسانی مهمترین عامل این آتش‌سوزی‌هاست و با هماهنگی قضایی استان با عاملان ایجاد حریق برخورد جدی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با هشدار جدی به کشاورزان در خصوص آتش زدن بقایای زمین‌های کشاورزی، عنوان کرد: اگر حریق از زمین‌های کشاورزی به عرصه‌های منابع طبیعی منتقل شود، علاوه بر خسارت‌هایی که باید پرداخت کنند به ۲ ماه تا ۲ سال حبس محکوم خواهند شد.

وحید درباره اقدامات انجام شده در خصوص اطفاء حریق گفت:در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در قالب ۱۰۶ تیم در استان برای اطفاء حریق آموزش دیده‌اند و مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی  گفت: عرصه‌های منابع طبیعی خراسان شمالی از جمله جنگل‌های ارس ارزشمند است و خسارت به این اراضی غیرقابل جبران خواهد بود، گردشگران، بهره‌برداران، کشاورزان و شکارچیان نسبت به روشن کردن آتش در سطح عرصه‌های منابع طبیعی اقدام نکنند، در غیر اینصورت برخورد جدی خواهد شد.

طرح مقابله با بیابان‌زایی در خراسان شمالی

وحید افزود:در استان ۱۸۰ هزار هکتار مناطق بیابانی وجود دارد، که طرح مقابله با بیابان‌زایی در تمامی عرصه‌های مناطق بیابانی به نحوی در حال اجراست.

وی عنوان کرد:با اقدامات انجام‌شده و برنامه‌های مدون، تمام حواشی کانون‌های بحرانی به نوعی در حال احیا هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی عنوان کرد:با اقدامات انجام شده، بیش‌از ۱۰ هزار هکتار از اراضی‌های بیابانی در قالب طرح نهال کاری، مدیریت رواناب و احداث بادشکن، احیا صورت گرفته است.

وحید گفت: بیش‌از ۲۴ میلیارد و ۳۰۶ میلیون تومان در بخش ملی و ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتباردر بخش استانی تصویب شده که در مجموع از این میزان ۱۹ میلیارد تومان اعتبار به منابع طبیعی و آبخیزدازی استان تخصیص داده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: این طرح دارای مدل ۵ سرمایه است یعنی کل عوامل طبیعی و اجتماعی در یک منطقه را در برمی‌گیرد.

وحیدعنوان کرد: تاکنون بیشتر مناطق بیابانی در سه شهرستان اسفراین، گرمه و جاجرم تحت پوشش این طرح قرار دارد.

کد خبر 522445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha