سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
۰ نفر

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی از اجرای ۹ پروژه در حوزه عشایر خراسان جنوبی خبر داد.

عشایر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عصمتی‌پور، مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: در حوزه عشایر ۹ پروژه به ارزش ۵ میلیارد ریال در دست اقدام است که بیشترین سهم آن را حوزه آب‌رسانی دربر می‌گیرد.

وی ادامه داد: روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب‌رسانی به عشایر انجام شود، پارسال ۳ میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان در حوزه آب شرب و دام عشایر اعتبار مصوب شده است و از این میزان ۲ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

عصمتی‌پور اظهار کرد: ۴ میلیارد و ۵۲۶ میلیون تومان برای تامین آب شرب و آب دام ۶ هزار و ۶۰۰ خانوار عشایر استان نیاز است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی تصریح کرد: پارسال ۷ هزار و ۱۵۰ نفر روز آموزش در حوزه‌های دام پروری، گیاهان دارویی، تشکل‌های عشایری انجام شده است.

وی همچنین ادامه داد: دو تفاهم‌نامه در حوزه آموزش جوانان عشایر، آموزش دام‌پزشکی در حوزه بیماری‌های واگیردار و مشترک دام و انسان و واکسیناسیون رایگان دام به امضا رسیده است.

عصمتی‌پور گفت: با توجه به نگاه ویژه استاندار به حوزه عشایر و اهمیت آب‌رسانی به عشایر ۳۷۵ میلیون تومان اعتبار برای مطالعه طرح‌های آب‌رسانی دریافت شده است.

مدیرکل امور عشایر استان افزود: شش شهر طبس، قائن، نهبندان، سربیشه، زیرکوه و درمیان در قالب این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرند تا کنون مطالعات دو شهر به اتمام رسیده و مطالعات سایر شهرها تا شهریورماه انجام می‌شود.

عصمتی‌پور گفت: با شیوع ویروس کرونا کوچ بهاره عشایر استان با دوماه تاخیر از اردیبهشت‌ماه آغاز شد و قبل از شروع کوچ غربالگری عشایر به صورت کامل انجام شده است.

وی افزود: تاکنون هیچ مورد مثبت کرونا در میان عشایر کوچ رو استان مشاهده نشده است.

کد خبر 522502

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha