ترامپ تا کنون با انواع اتهامات و اظهار نظرهای منفی روبرو شده است اما محتوای کتاب بولتون به گونه‌ای است که وی به سختی می‌تواند از پس تبعات آن برآید.

ترامپ بولتون

به گزارش همشهری آنلاین، دونالد ترامپ هرگز گمان نمی‌کرد روزی نگران یکی از نزدیک‌ترین یاران‌اش باشد. 

جان بولتون، معروف به " باز جنگ‌طلب" که روزی  مشاور امنیت ترامپ بود، در روزهای نخست قدرت‌گیری ترامپ، کپی برابر اصل وی بود. اما بعد از اختلافاتی این دو پیدا کردند، سرانجام ترامپ او را برکنار کرد. بولتون در خصوص بسیاری از رخدادهای مهم دوران ریاست جمهوری ترامپ با او همراه بوده، خبرهایی دارد که می‌تواند حتی بر سرنوشت ترامپ برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری تاثیر گذار باشد. چرا که او یک دمکرات نیست که هواداران جمهوری‌خواه او را از خود برانند بلکه یک جمهوری‌خواه دو آتشه است، او عضو ارشد موسسه"آمریکان اینترپرایز" و از مشاوران مورد وثوق شبکه دست‌راستی فاکس نیوز است.

هنوز از محتوای کامل کتابی که بولتون نوشته و به زودی منتشر خواهد شد، اطلاعات کاملی درز نکرده است یا اگر هم ترامپ از آن به طریقی اطلاع داشته باشد، جامعه آمریکا از آن بی‌خبر است. اما در همین مدت مشخص شده که در این کتاب از موضوعاتی صحبت شده که اصلا خوشایند ترامپ نیست.

به عنوان مثال ترامپ هنوز درگیر ادعای نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری به نفع وی، رهایی نیافته که اینبار بولتون در کتاب‌اش از تقاضای وی از رئیس جمهوری چین برای کمک به انتخاب مجدداش سخن گفته است. طبق ادعای بولتون که بی بی سی آن را منتشر کرد دونالد ترامپ از "شی جین پینگ" رییس جمهوری چین، خواسته بود که با خرید محصولات کشاورزی بیشتر از آمریکا، به پیروزی وی در انتخابات ۲۰۲۰ میلادی کمک کند.

وی در این کتاب موضوع اوکراین را دوباره زنده کرده و مدعی شده ترامپ از این طریق قصد داشت به جان بایدن، رقیب انتخاباتی‌اش ضربه بزند.

او در این کتاب به مجموعه‌ای از گفت‌وگوهای شخصی‌اش با نفر اول کشور اشاره کرده که حاکی از کم سوادی و عدم اطلاع او از وظایف ساکن کاخ سفید است. بولتون در این کتاب نوشته است که "میزان بی‌اطلاعی رئیس جمهور از چگونگی اداره کاخ سفید حیرت‌انگیز بود".

بولتون در جایی از کتابش آورده است  که مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا در جریان دیدار سال ۲۰۱۸ ترامپ با رهبر کره شمالی روی تکه کاغذی درباره رئیس جمهور آمریکا نوشت "چقدر مزخرف می گوید."

بولتون همچنین معقتد است که ترامپ عملا بازیچه دست پوتین است. 

اینها چیزهایی نیست که ترامپ بتواند به راحتی از پس پاسخ دادن به آنها برآید.

همه این گزارش‌ها باعث شده که ترامپ از انتشار این کتاب بیمناک باشد تا جایی که از وزارت دادگستری خواسته به هر طریقی، حتی با یک حکم اضطراری مانع از انتشار این کتاب شوند

در همین راستا وزارت دادگستری آمریکا دو روز پیش ( 27 خرداد) با تنظیم شکایتی در دادگاه سعی کرده است مانع انتشار کتاب جان بولتون شود. آنها مدعی شدند این کتاب حاوی اطلاعات فوق سری است.

دونالد ترامپ حتی بولتون را به مواجه شدن با "مشکلات قضایی" در صورت چاپ این کتاب تهدید کرده است. وی گفته است: "من هر محاوره‌ای را که به عنوان رئیس جمهور داشته‌ام کاملا محرمانه می‌دانم.

به هر حال اگر ترامپ نتواند مانع از انتشار کتاب شود. این کتاب با نام  "اتاق حوادث" منتشر خواهد شد.

کد خبر 523033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha