مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: حدود ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر بدون متقاضی در استان به طرح اقدام ملی مسکن اختصاص یافت.

مسکن ملی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا علی‌نیا افزود: این واحدهای مسکونی در حال حاضر نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت دارند، از حدود ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهری که در استان به طرح اقدام ملی مسکن اختصاص یافته ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مربوط به فاز دوم مسکن مهر رشت و مابقی به شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود و انزلی اختصاص داشته است.

وی گفت: حدود ۶ هزار نفر در استان برای طرح ملی اقدام مسکن ثبت‌نام کرده‌اند. تا کنون پالایش ثبت نامی‌های مرحله اول این طرح پایان یافته و مرحله دوم نیز در مرحله واریز  پرداختی‌ها هستند؛ ضمن آنکه  پالایش همزمان افراد واجد شرایط در این مرحله انجام شده است که در صورت نبود شرایط لازم مرحله سوم ثبت نام در استان نیز انجام خواهد شد.

علی‌نیا تصریح کرد: در حال حاضر زمین برای ساخت یک هزار و ۷۵۰ واحد را در استان تهیه کرده‌ایم و بنیاد مسکن نیز به‌عنوان مجری طرح را تهیه و  از شهرداری‌ها  درحال  اخذ پروانه  و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارند.

۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور  در قالب طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» ساخته می‌شود. ساخت ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی تعهدات استان گیلان برای طرح اقدام ملی مسکن است.

کد خبر 523130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha