تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۸ میلیون و ۹۹۶ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۶۸ هزار نفر ثبت شد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۳۶۸ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور و قرمز بودن وضعیت ۴ استان خبر داد. سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ۳۱ خرداد تا اول تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که یک‌هزار و ۱۱۴ مورد بستری شدند. وی گفت: به این ترتیب مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۲۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: همچنین در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۶ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۶۲۳ نفر رسید. وی افزود: تاکنون ۱۶۳ هزار و ۵۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. لاری گفت: ۲۸۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. لاری افزود: تاکنون یک میلیون و ۴۲۲ هزار و ۴۰۷ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی، رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و استفاده از ماسک به‌ویژه در اماکن عمومی، گفت: استان‌های خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: با توجه به شیوع بیماری در این استان‌ها که عمدتا استان‌های مرزی را شامل می‌شوند، وزارت بهداشت تمهیداتی را فراهم کرده و کلیه امکانات و تجهیزات در مراکز درمانی این استان‌ها فراهم شده است و دانشگاه‌های بزرگ‌تر و باتجربه‌تر که در حوزه کرونا موفق‌تر بوده‌اند نیز به عنوان معین این استان‌ها انتخاب شدند. البته تلاش کادر درمان باعث شده که آمار فوتی‌ها نسبت به آمار بستری به طرز چشمگیری کاهش یابد.

  • آمار مبتلایان در عربستان به مرز ۱۵۸ هزار نفر رسید

منابع خبری از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان خبر دادند. تسنیم به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی نوشت: وزارت بهداشت عربستان از ثبت ۳۳۷۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد. با ثبت موارد جدید ابتلا به کرونا، آمار کل مبتلایان در عربستان به ۱۵۷ هزار و ۶۱۲ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت سعودی همچنین از جان‌باختن ۳۷ مبتلای دیگر طی ۲۴ ساعت اخیر و افزایش آمار جان‌باختگان به ۱۲۶۷ نفر خبر داد.

  • افزایش قربانیان کرونا در عراق

به گزارش ایرنا، تیپ «امام علی (ع)» وابسته به الحشد الشعبی که مسئولیت کفن و دفن متوفیان از کرونا را برعهده دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ نفر را به خاطر مرگ ناشی از کرونا به خاک سپرده است.

بغداد بیشترین سهم را در بین متوفیان کرونایی در عراق دارد به نحوی که ۳۹ جسد به خاک سپرده شده امروز از پایتخت، ۱۴ متوفا از ذیقار، ۱۰ متوفا از دیوانیه، ۶ متوفا از بصره و سهم نجف اشرف و واسط نیز هریک چهار متوفا و المثنی و صلاح الدین نیز هرکدام یک متوفا بوده است.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت عراق، تعداد متوفیان ناشی از ویروس کرونا در این کشور از مرز هزار نفر عبور کرده و به هزار و ۱۳ نفر رسیده و تعداد مبتلایان نیز با ۲۹ هزار و ۲۲۲ نفر در مرز عبور از ۳۰ هزار نفر قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 524087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha