رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: یکشنبه شب اول تیر ۸۵ بیمار حاد تنفسی و کرونا در بیمارستان «بوعلی» زاهدان بستری بودند و برای نخستین بار پس از شروع بحران کرونا ظرفیت بستری در این بیمارستان تکمیل شد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سیدمحمد هاشمی شهری بیان کرد: شاهد اوج گرفتن همه‌گیری ویروس کرونا در استان سیستان و بلوچستان هستیم و متاسفانه گردش ویروس را در تمامی شهرهای استان داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: ما با یک بیماری نوپدید مواجهه هستیم و این ویروس در هر استان و منطقه، رفتار متفاوتی را نشان می‌دهد. هرگونه تجمع می‌تواند شروع یک طغیان در یک نقطه و منطقه باشد. فاصله‌گذاری اجتماعی مسئله مهم  و حیاتی در پیشگیری از این بیماری است و توصیه می‌شود هم در منزل و در خارج از منزل رعایت شود.

هاشمی شهری خاطرنشان کرد: مراکز ۱۶ ساعته مراکز نمونه‌گیری نیستند و به عنوان مراکز غربالگری و رصد بیماری کرونا راه‌اندازی شده‌اند. در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکنون ۱۱ مرکز ۱۶ ساعته با هدف کاهش بار مراجعات بیمارستان‌ها راه‌اندازی شده است. نمونه‌برداری کرونا در این مراکز فقط از افراد دارای علائم  و با تایید پزشک مرکز انجام می‌شود.

وی ادامه داد:  طی این مدت ۴۳ هزار ۳۰۰ نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند و توسط همکاران پزشک مورد ویزیت و بررسی قرار گرفتند که از این تعداد از ۶ هزار ۸۰۰ نفر فرد مشکوک و دارای علائم، نمونه‌برداری کرونا گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۳ آزمایشگاه تخصصی کرونا فعال است که تاکنون روی بیش ۱۴ هزار ۸۰۰ نمونه اقدامات تشخیصی لازم انجام شده است. رعایت بهداشت فردی، شستشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ و تجمعی مورد تاکید است.

کد خبر 524308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha