معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: اجرای پویش «بدون قیمت نخریم» در استان با هدف جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و زمینه‌سازی شرایط سالم برای انتخاب کالا برای شهروندان آغاز شد.

فروشگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی یحیایی روز دوشنبه 2 تیر درباره اجرای پویش «بدون قیمت نخریم» در استان سمنان همزمان با سراسر کشور، اظهار داشت: به منظور سلامت بازار در حوزه کالا و خدمات و ایجاد شرایط مناسب برای خرید مصرف‌کنندگان، پویش مردمی «بدون قیمت نخریم» در استان آغاز شد.

وی تصریح کرد:یکی از موثرترین راهکارهای تنظیم بازار برچسب قیمت کالا و خدمات توسط متصدیان واحدهای صنفی است و هدف از اجرای این پویش مردمی این است که شهروندان با خودداری از خرید کالاهای فاقد درج قیمت از واحدهای صنفی از سوء‌نیت برخی افراد سودجو در ارتکاب تخلف گرانفروشی کالا و خدمات جلوگیری کنند.

وی یادآور شد: براساس فصل هشتم قانون نظام صنفی و قانون تعزیرات حکومتی، درج نکردن قیمت کالا و خدمات، تخلف صنفی محسوب می‌شود و مردم می‌توانند درصورت مشاهده تخلفات صنفی موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری گزارش کنند تا توسط بازرسان و کارشناسان مورد رسیدگی قرار گیرد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: نصب برچسب قیمت بر روی اجناس ضروری و الزامی است و در صورت عدم رعایت از سوی اصناف ، با متخلفات برخورد خواهد شد.

وی اعلام کرد: در راستای نظارت بهینه و مطلوب بر بازار و با توجه به اهمیت نقش موثر برچسب قیمت و صدور فاکتور در افزایش شفافیت بازار عرضه کالا و خدمات و به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان در تمام واحدهای صنفی و تولیدی، نصب برچسب قیمت روی اجناس و ارائه صورت حساب معتبر به مشتریان ضروری و لازم الاجرا است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: دانستن قیمت کالا حق مسلم مصرف‌کنندگان است و کاهش تخلفات اقتصادی و جلوگیری از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و آسیب به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، رعایت ضرایب سود مصوب، درج قیمت و نصب نرخنامه، از سوی بازرسان سازمان با جدیت رصد و پایش می‌شود.

کد خبر 524316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha