حسین قدیانی: به این جمله‌ای که در زیر می‌خوانید، دقت کنیدو حدس بزنید از آن کیست؟ حکما نمی‌توانید

از بس در این مسابقات نظرسنجی و sms،‌سئوال‌های کشکی کتره‌‌‌ای می‌پرسند، شما بد عادت شده‌اید و دیگر از پس سئوال‌های سخت برنمی‌آیید! این شما و این هم آن دو پاراگراف.

«رئیس‌جمهور به همکاران خود در دستگاه‌های اجرایی توصیه کنند تا مقداری از نامهربانی‌ها و کم‌لطفی‌ها در مقابل تصمیمات مدیریت شهری دست بردارند؛ کمک که نمی‌کنند، حداقل اجازه دهند که شورای شهر و شهرداری کارها را انجام داده و مشکلات را برطرف کنند و امیدوارم با توصیه ایشان مدیریت شهری فقط برای گرفتن 500 دستگاه اتوبوس‌ ماه‌ها پشت درها معطل نماند و از سوی دیگر مورد تهمت و اتهام قرار نگیرد.

وی گفت:از دولت می‌خواهیم با پرداخت حداقل بدهی‌های خود به شهرداری کمک کنند تا چند بزرگراه‌ زودتر باز شود و انتظار داریم راه را باز کنند تا قطار شهری به سرعت برپا شود و  اتوبوس‌ نیز به اندازه کافی وارد شود.

وی با اشاره به این که مقاومت دستگاه‌های اجرایی در پذیرش اختیارات شوراها مهم‌ترین مشکل فعلی پیش روی این نهاد است، بر ایجاد مدیریت واحد شهری تاکید کرد و گفت: به‌رغم این‌که مدیریت واحد شهری در برنامه سوم و قانون شوراها پیش‌بینی شده است، اما یک مقاومت سازمان یافته در برابر این موضوع وجود دارد.»

خب،حالا تا شما پاسخ درست را پیدا کنید من ادامه عصرانه را می‌نویسم. فقط خیال‌تان را راحت کنم که جمله فوق را دکتر قالیباف نگفته، سخنگوی شهرداری هم نگفته، مال مهندس چمران هم نیست، پس چه کسی گفته؟ یک راهنمایی می‌کنم.حرف اول اسمش «میم» است و حرف آخر نام خانوادگی‌شان «دال»است، حالا ادامه عصرانه.

دیروز برای شما نوشتم که تهران فی‌الواقع هیچی نمی‌خواهد. هنوز جوهر مطلب دیروز خشک نشده، مشعوف از همکاری دولت با مدیریت شهری، اثرش را گذاشت، چرا که یکی از اعضای شورای شهر گفته: تهران اتوبوس‌ نمی‌خواهد- مترو هم به‌هکذا، لابد منظورشان این بود که مونوریل، خیابان و بزرگراه، بیمارستان و ...کلاً هیچی نمی‌خواهد. این طور که دارد پیش می‌رود بد نیست کلاً شهرداری و شورای شهر را هم بی‌خیال شویم.

دولت فقط زحمت بکشد یک سرپرست برای شهرداری مشخص کند، یکی هم برای شورای شهر، ریش و قیچی دست خودش باشد! آخر هر چی شهرداری، و شورای شهر برای تهران می‌خواهند دولت نه- حالا بگو وزارت کشور- فوراً می‌گوید که به آن امکانات هیچ نیازی نیست. این طور که دارد پیش می‌رود می‌ترسیم مثلاً شورای شهر بخواهد تعداد مراکز درمانی شهر را بیشتر کند و دولت بگوید اصلاً شهر، بیمارستان می‌خواهد چی‌کار؟ شهرداری طلب خودش را از دولت بخواهد، وزارت کشور بگوید:شهرداری پول می‌خواهد چی‌کار؟

آهان! داشت یادم می‌رفت. آن دوپاراگراف را که خواندید، همان که قرار بود بگویید چه کسی گفته. همه‌‌تان اشتباه کردید. ما هیچ برنده‌ای نداشتیم. جداً چه کسی فکرش را می‌کرد آن جمله مال دکتر «محمود احمدی‌نژاد» باشد؛ البته زمانی که شهردار تهران بودند این جملات منعقد شده و بدیهی است که آن زمان تهران به امکانات شهری نیاز داشت، منتهای مراتب الان به دلیل مقتضیات زمان بی‌نیاز از هرگونه امکانات شده.

روزگار است دیگر. بدبخت بی‌نوا تهران!

کد خبر 52469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز